Joululahjaksi selkokirja?

Oletko kova lukemaan? Onko sinulla ystävä, joka tykkää lukea? Anna ystävällesi joululahjaksi selkokirja.

Selkokeskus on julkaissut uuden Selkokirjat-esitteen. Siinä kerrotaan uusista selkokirjoista. Voit lukea tästä jutusta ehdotuksia joululahjaksi. Jutun lopussa on linkki Selkokirjat-esitteeseen ja Selkokeskuksen kirjakauppaan.

Uusia selkokirjoja on ilmestynyt ennätysmäärä. Mukana on esimerkiksi suosittujen suomalaisten kirjailijoiden kirjoja:

  • Eppu Nuotio: Peiton paikka
  • Leena Lehtolainen: Tuulen puolella
  • Reijo Mäki: Pimeyden tango.

Salla Simukka kirjoittaa suosittuja nuorten kirjoja. Niitä on käännetty myös monelle vieraalle kielelle. Selkokirjoina on julkaistu kaksi Lumikki Andersson -kirjaa:

  • Punainen kuin veri
  • Valkea kuin lumi.

Kauhun ystävälle kirjakaupasta löytyy Bram Sockerin Dracula. Seikkailuista pitävä haluaa varmasti lukea Jules Vernen Maailman ympäri 80 päivässä.

Onko ystäväsi eläinrakas? Hän voi pitää Mervi Heikkilän kirjasta Kissatalon asukkaat. Kirjassa on kymmenen kodittoman kissan tarina. Kissoilla on myös omat esikuvansa elävässä elämässä. Lopulta kissat ovat löytäneet rakastavan kodin.

Suomen historiasta kiinnostuneelle sopii lahjaksi Sanna-Leena Knuuttilan Ne lensivät tästä yli. Kirja kertoo talvisodasta vuonna 1939. Päähenkilönä on 19-vuotias Hilkka.

Suomi-fanille sopii Pertti Rajalan 100 totuutta Suomesta. Kirja kertoo Suomesta ja suomalaisista hauskoja juttuja ja tiukkaa asiaa.

Teknologiasta kiinnostunut innostuu varmasti kirjasta, joka kertoo roboteista. Seija Niinistö-Samelan Robotti ihmisen apuna -kirja kertoo roboteista, jotka työskentelevät ihmisten apuna. Millaisia ovat tulevaisuuden robotit?

Selkokirjat-esitteessä on paljon lisää kirjoja. Pääset selaamaan Selkokirjat-esitettä tästä linkistä (www.selkokeskus.fi).

Haluatko lukea Selkokirjat-esitteen paperiversiona? Esitteen mukana on myös tilauslomake. Voit tilata esitteen sähköpostilla osoitteesta selkokeskus(at)kvl.fi.

Voit selata kirjoja myös Selkokeskuksen kirjapaukassa netissä. Sieltä voit myös tilata kirjoja. Pääset Selkokeskuksen kirjakauppaan tästä linkistä (www.selkokeskus.fi).

Toimi pian! Joulu on jo kohta.