Minun unelmakotini

Jokaisella ihmisellä on unelma omasta kodista. Millaisesta kodista sinä unelmoit? Vai asutko jo paikassa, joka on sinun unelmakotisi? Kerro siitä meille ja osallistu kilpailuun.

Voit kertoa vaikka seuraavista asioista:

Millaisesta kodista unelmoit?

Millaisessa talossa haluat asua? Haluatko asua omakotitalossa, kerrostalossa, rivitalossa tai muunlaisessa paikassa?

Asutko unelmakodissa yksin, ystävän kanssa, puolison kanssa, lemmikin kanssa?

Unelmoitko yksin vai yhteisössä asumisesta?

Unelmoitko asumisesta maalla vai kaupungissa?

Mitä palveluja toivot olevan unelmakotisi lähellä?

Päätä itse, miten kerrot

Voit kertoa unelmakodistasi, miten halut. Voit

  • piirtää
  • maalata
  • ottaa valokuvia
  • tehdä videon
  • kirjoittaa
  • tehdä kuvakirjan Papuri-verkkokirjaohjelmalla.

Lähetä unelmasi Verneriin

Lähetä työsi sähköpostilla tai kirjeenä.

Lähetä työsi sähköpostilla osoitteeseen verneri(at)kvl.fi. Kirjoita postin otsikoksi Unelmakoti.

Lähetä työsi kirjeellä osoitteeseen:

Kehitysvammaliitto / Verneri unelmakoti
Viljatie 4 A
00700 Helsinki

Lähetä työsi mukana

  • nimesi
  • nimimerkkisi, jonka julkaisemme työsi yhteydessä
  • yhteystietosi (puhelinnumero tai sähköpostiosoite)

Lähetä työsi 31.8.2018 mennessä.

Osallistuneiden joukosta valitaan kolme parasta työtä. Kaikkien osallistujien kesken arvotaan kaksi palkintoa.

Julkaisemme työt

Julkaisemme kilpailuun lähetetyt työt Vernerin selkosivuilla. Julkaisemme töitä myös sosiaalisessa mediassa, kuten Facebookissa ja Instagramissa. Töitä julkaistaan myös Leija-lehdessä.

Julkaisemme työn yhteydessä kirjoittajan koko nimen tai nimimerkin. Jos haluat, että julkaisemme työn nimimerkillä, lähetä nimimerkkisi työsi mukana.

Muokkaamme kirjoituksia tarpeen mukaan ennen julkaisemista.

Haluatko tehdä verkkokirjan, mutta et tiedä miten?

Voit tehdä unelmakodistasi myös verkkokirjan. Papuri on netissä toimiva ohjelma, jolla on helppo tehdä verkkokirjoja.

Paurilla voit tehdä verkkokirjan, jossa on mukana kuvia, tekstiä, ääntä ja videoita. Voit vaikka piirtää kuvia unelmakodistasi ja ottaa piirustuksista kuvia ja laittaa ne verkkokirjaan. Voit käyttää Papuria tietokoneella, tabletilla tai älykännykällä.

Tässä linkki verkkokirjaan, jossa kerrotaan miten Papuria käytetään.

Tässä linkki Papurin ohjeeseen, jonka voit tulostaa paperille.

Jos innoistuit käyttämään Papuria, pääset Papuriin tästä linkistä (papuri.papunet.net).