Seksuaalisuus

Seksuaalisuus kasvaa ja muuttuu ihmisen kasvaessa. Kaikilla, myös pyörätuolia käyttävillä on oikeus seksuaalisuuteen.

Seksuaalisuus ja seksi ei ole yksi ja sama asia, vaan seksuaalisuuteen kuuluu seksi yhtenä osana. Seksuaalisuuteen kuuluu myös tietous omasta vartalosta.

Seksuaalinen suuntautuneisuus on yksi ihmisen ominaisuus, olkoot se sitten mikä hyvänsä, samoin kuin vammaisuus on yksi ominaisuus.

Hetero tarkoittaa henkilöä, jota kiinnostaa seksuaalisesti vain vastakkainen sukupuoli.

Lesbo on nainen, jota kiinnostaa seksuaalisesti vain naiset.

Homo on mies, jota kiinnostaa seksuaalisesti vain miehet.

Bi on henkilö, jota kiinnostaa seksuaalisesti kummatkin sukupuolet.

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.