Ankea tyyppi kysyy: Miksi kaiken pitää aina muuttua?

Ennen kaikki oli paljon paremmin. Ennen vanhaan elämä oli paljon mukavampaa ja huolettomampaa kuin nykyään. Ennen en ollut yhtä onneton ja pelokas kuin nyt. Miksi kaiken pitää muuttua ja vielä huonompaan suuntaan? Ihmisetkin ovat nykyään paljon ilkeämpiä kuin ennen, ei välitetä nykyään toisesta niin kuin ennen.

Nimimerkki: Ankea tyyppi

Kommentit

Kirjoittanut okkali
8.2.2017 klo 05:50
Toivotaan, että ihmiset olisivat iloisemppia näin digiaikoina, jolloin mm. kanavia on, mistä valita sopivaa katseluohjelmaa. Ja eivät nurisisi kaupssa käydessään,sekä olisivat kävelylenkillä päivittäin. -tuumii
Kirjoittanut okkali
16.2.2017 klo 05:03
Niinpä, ihmiset käyttää nyt niin sanottua modernia tyyliä kuin ennen. Muutosta on tosiaan tapahtunut viime vuosikymmenenä. Toivotaan, että tyyli muuttuu entiselleen.
Kirjoittanut hanna
17.2.2017 klo 13:14
Miksi maanpallon pitää muuttaa? Oli kivaa, kun mikään ei muuttunut.
Kirjoittanut Masa L
29.9.2017 klo 15:52
Tuo on hyvä kysymys. Tottakai pitää muuttua, mutta valitettavasti tuo muutos on huonompaan suuntaan. Näin on käynyt muun muassa vammaispalvelulain kanssa, mistä on poiatettu kulkuneuvokohta eli enää emme saa puolia takaisin kulkuneuvoa ostaessamme. Nykyinen parannus on sama kuin heikennys.
Kirjoittanut Se Siitä Yksiköstä.
10.10.2017 klo 01:58
Hyvä nimimerkki Ankea Tyyppi. Kyllä! ennen oli parempi elämä ja huolettomampaa. Kyllä syytän nyt tätä, kun keksittiin tietokoneet. Tehtaisiin tuli automatisointi, robotteja korvaamaan ihmisen. Ja ihminen tuli vain yhä ahneeksi, aina vaan katsottiin lukuja ja numeroita. Tarkoitan tässä tehtaan kannattavuutta. Myytiin tehtaita ulkomaille ja lopetettiin tehtaita. Ja tuli paljon työtyömyyttä. Ennen, kun kaikki tehtiin käsin, oli kaikilla töitä. Tämä ahneus ei valitettavasti rajoitu tehtaisiin, myös muuallekin. Pieniä maatiloja lopetettiin, kun suuremmat maatilat veivät elannon pientiloilta. Ja nyt sitten sosiaali- ja terveydenhuollon ala. Se on mennyt kyllä huonompaan suuntaan. Kuten edellä, sana ahneus pätee tässäkin. Kun iso syö aina pienen, tässä tarkoitan, sitä, että suuri yritys vie pieneltä yritykseltä elannon. Mukamas tulee säästöjä. On erittäin valitettavaa, että jo nyt ilman SOTE:a, sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut ovat menossa huonompaan suuntaan. Kun palveluja kilpailutetaan ja tarjousten perusteella mukamas valitaan se paras ratkaisu. Mutta eihän se niin ole missään nimessä. Ei ole hyvä, että kunnissa yksityistetään sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut, ja potilaat voivat joutua menemään jopa 100 kilometrin päähän lääkäriin. Että se niistä sosiaali- ja terveydenhoidon palveluista. Pieniä hoitoyksiköitä on jopa jouduttu sulkemaan, kun on rakennettu suurempi hoitoyksikkö toiselle paikkakunnalle. No Kuulemiin!

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.