Vinkkejä kirjeenvaihtoon

Miten laatia hyvä ilmoitus Vernerin kirjeenvaihtopalstalle?

Kai Lehto antaa muutamia vinkkejä.

Minusta on tärkeää, että kirjeenvaihtoilmoituksessa on kuva, vaikka passikuva. Kuvan perusteella on mukava valita itselle sopiva kirjeenvaihtokaveri. Mielestäni kuvasta voi nähdä, millainen luonne ihmisellä on.

Kirjeenvaihtoilmoituksessa on hyvä, jos ilmoittaja kertoo, onko hän töissä ja millaisella työpaikalla. Myös harastuksista kannattaa aina kertoa tarkemminkin. Voit löytää kaverin, jolla on sama tai samanlainen harrastus.

Mielestäni on tärkeää kertoa myös, miten asuu ja tuleeko itsenäisesti toimeen. Voit kertoa, asutko asumisyksikössä ta itsenäisesti vaikkapa kerrostalossa. Kerro, millaisesta musiikista pidät ja millaisia tv-sarjoja seuraat.

Vernerin kirjeenvaihtoilmoituksia julkaistaan myös Leija-lehdessä. Kun lähetät ilmoituksen Verneriin, kerro samalla, jos haluat ilmoituksen myös Leijaan.

Teksti: Kai Lehto, Mikkeli
Julkaistu Leija-Lehdessä 4/2017

Kerro meille lisää vinkkejä

Onko sinulla hyviä vinkkejä kirjeenvaihtoon? Lähetä niitä Verneriin. Julkaisemme hyviä vinkkejä Vernerissä ja Leija-lehdessä.

Voit lähettää vinkkisi:

  • sähköpostilla osoitteeseen verneri(at)kvl.fi
  • kirjeellä osoitteeseen
    Kehitysvammaliitto/Verneri
    Viljatie 4 A
    00700 Helsinki