Roosan tarina

Salatut elämät -sarjasta tutun Roosa Kemppaisen tarina sai jatkoa.

Vernerin käyttäjät lähettivät meille ehdotuksia, miten sarjasta jo poistuneen Roosan elämä jatkui. Ehdotuksia  tuli yhteensä 74.

Osa 1: Roosa muuttaa omaan kotiin

Koko perhe muutti Turkuun. Roosasta alkoi tuntua, että hän haluaa asua omassa asunnossa. Äiti oli kuitenkin muuttoa vastaan. Lopulta Jaana heltyi, ja yhdessä he löysivät Roosalle kodin.

Roosa sai Katariinanlaaksosta yksiön, joka oli asuntolan yhteydessä. Asuntolassa asui 8 henkilöä. Roosan mielestä yksiö oli ihana. Hän alkoi heti suunnitella, miten sisustaisi uuden kotinsa. Roosaa avusti  Aamu. Aamu kantoi Roosan tavaroita asuntoon.

Roosa oli iloinen kun sai uuden asunnon. Yksi huoli hänellä oli. Mistä hän löytäisi itselleen työpaikan? Roosa keskusteli äitinsä kanssa asiasta. Roosa ei halunnut mennä työkeskukseen.

Osa 2: Roosa perustaa kukkakaupan

Roosa sai ajatuksen. Hän perusti oman yrityksen.

– Mutta mikä yritys voisi olla, Roosa mietti.

Lopulta Roosa keksi.

– Minä perustan kukkakaupan!

Roosa lähti kertomaan uutista Jaanalle.

Osa 3: Roosan kukkakauppa ryöstetään

Roosa pyysi kaupan perustamiseen apua äidiltään Jaanalta ja omalta tukihenkilöltä.

Pahin ongelma oli löytää tila kaupalle. Onneksi äidin tuttu Nissinen vuokrasi Roosalle kauppatilan.

Äiti ja tukihenkilö lupasivat maksaa vuokran puoliksi.

Roosa puolestaan lupasi ottaa äitinsä jouluapulaiseksi kauppaan.

Roosan kukkakaupan nimeksi tuli Roosan hymyn tulppaanit.

Roosan myi paljon kukkia ja menestyi hyvin.

Eräänä päivänä kukkakauppa ryöstettiin.

Osa 4: Roosa ja Jarkko riitaantuvat

– Apua! Tulkaa auttamaan, huusi Roosa peloissaan.

Kukaan ei kuitenkaan kuullut häntä.

Roosa päätti soittaa äidilleen.

– Minut on ryöstetty, tule pian paikalle, Roosa sanoi hätääntyneenä äidilleen.

Onneksi äiti tuli apuun. Yhdessä he alkoivat siivota kauppaa.

– Nyt laitetaan kukkakauppa kuntoon, ja sinä menet kotiin lepäämään, sanoi äiti päättäväisesti.

Äiti lupasi tuurata Roosaa koko viikon.

Roosa soitti poikaystävälleen, Jarkolle. Onneksi tämä pääsi heti tulemaan Roosan luo. Roosa selitti mitä oli tapahtunut.

Jarkko lohdutteli Roosaa. He päättivät lähteä ravintolaan syömään.

Ravintolassa Jarkko tapaa entisen tyttöystävänsä. Roosa tulee mustasukkaiseksi.

Osa 5: Kaikki miehet ovat sikoja!

Roosa suuttuu ja haukkuu molemmat. Kotimatkalla hän alkaa itkeä.

Roosa näppäilee äidin numeron.

– Äiti, Jarkko on täysi sika ja petturi.

Äiti yrittää hyssytellä Roosaa.

Pian myös Aamu soittaa Roosalle ja kysyy kuulumisia.

Roosa alkaa taas itkeä. Aamu ihmettelee, mitä Roosalle on tapahtunut ja lupaa tulla käymään.

Yhteistuumin sisarukset päättävät, että kaikki miehet ovat sikoja. He eivät välittäisi miehistä enää koskaan.

Sopivatko Roosa ja Jarkko riitansa?

Osa 6: Roosa ja Jarkko sopivat riitansa

Roosa ajattelee soittavansa Jarkolle. Hän haluaisi puhua Jarkon kanssa kahdestaan.

Lopulta hän uskaltautuu soittamaan miehelle. Jarkko vastaa heti. He sopivat tapaamisen läheiseen kahvilaan.

He sopivat sen riidan. Jarkko pyytää Roosalta anteeksi, ja Roosa antaa anteeksi.

Ja he ovat taas onnellisia molemmat.