Itsetyydytys ja määrä

Mä runkkaan tosi paljon.

Vastaus:

Ihminen voi tuottaa itse itselleen seksuaalista mielihyvää.
Hän voi kosketella itseään ja hyväillä sukuelimiään.
Tätä kutsutaan esimerkiksi itsetyydytykseksi tai runkkaamiseksi.

Jokainen saa tyydyttää itseään.

Itsetyydytystä voi tehdä kaiken ikäisenä.

Itsetyydytys on normaalia ja turvallista.

Itsetyydytys ei ole salaisuus, mutta se on sinun oma
eli henkilökohtainen asiasi. Siksi sitä tehdään yksin ja omassa rauhassa.

Hyvä paikka itsetyydytykselle on esimerkiksi oma huone, vessa tai suihku.

Voit lukea itsetyydytyksestä lisää Seksuaalisuudesta selkokielellä -sivuilta (seteke.fi)