Tietoa Verneristä
Verneri on kehitysvamma-alan palvelu internetissä.
Sivut on kirjoitettu selkokielellä. Selkokieli tarkoittaa sitä, että tekstiä on helpompi lukea.
Miten sivuilta löytää tietoa?
Tieto on jaettu kokonaisuuksiin. Näihin kuuluvat esimerkiksi Ihmissuhteet ja Yhteiskunta. Pääset liikkumaan sivuilla käyttämällä ruudun vasemmassa reunassa olevaa luetteloa.
Voit etsiä sivuilta tietoa myös käyttämällä hakutoimintoa. Ruudun oikeassa yläkulmassa on Etsi-nappi. Kirjoita hakusana valkoiseen laatikkoon, joka on Etsi-napin edessä. Paina lopuksi Etsi-nappia.
Kuka sivuja tekee?
Kehitysvammaliitossa työskentelevät verkkotoimittajat kirjoittavat Verneriin tekstejä ja lisäävät kuvia.
Raha-automaattiyhdistys puolestaan antaa rahaa sivujen tekemiseen. Lisäksi mukana on kehitysvamma-alan järjestöjä, erityishuoltopiirejä ja kuntayhtymiä.
Mihin voi ottaa yhteyttä?
Jos sinulla on kysyttävää Verneristä, voit ottaa yhteyttä sähköpostitse seuraavaan osoitteeseen:
verneri(at)kvl.fi
Voit myös käyttää Palaute-sivulla olevaa lomaketta.