Videoita avotyötoiminnasta
Moni kehitysvammainen aikuinen on kuntien järjestämässä avotyötoiminnassa.
Avotyöntekijät työskentelevät usein avustavissa tehtävissä esimerkiksi kaupoissa, päiväkodeissa tai vanhainkodeissa.
Avotyöntekijä ei ole työsuhteessa, eikä hän saa palkkaa. Avotyöstä maksetaan työosuusrahaa 0-12 euroa päivässä.
Avotyötoimintaa Koivupirtissä
Heli Aho työskentelee siivoojana Koivupirtissä, Tampereella.
Avotyötoimintaa Rongankodissa
Tommi Saarinen on avotyössä Tampereen Kaupunkilähetyksen Rongankodin keittiössä.
Avotyötoimintaa Nakkilan Mopossa ja Pyörässä
Juuso Mäkilä on avotyössä Nakkilan Mopossa ja Pyörässä.
Avotyötoimintaa Huiskulassa
Krisse Pääskynen työskentelee monenlaisissa tehtävissä Turun Huiskulassa.
Avotyötoimintaa Harjavallan seurakunnassa
Kari Laineenojan on avotyössä Harjavallan seurakunnassa.
Avotyötoimintaa Hotelli Hiittenharjussa
Talonmies Marko Anttalainen kertoo työstään Hotelli Hiittenharjussa.
Videot on tuottanut Kehitysvammaisten Tukiliitto.