Millainen Suomi on?

Suomi täyttää tänä vuonna 100 vuotta. Verneri.net ja Leija-lehti haastavat sen kunniaksi Suomen kehitysvammaiset nuoret ja aikuiset kertomaan, millainen Suomi on.

Voit kertoa Suomesta eri tavoin. Voit:

  • kirjoittaa tarinan tai runon
  • valokuvata
  • tehdä videon
  • laulaa laulun
  • piirtää tai maalata.

Voit tehdä työsi yksin tai yhdessä kavereiden kanssa.

Arvomme palkintoja kaikkien osallistujien kesken.

Osallistumisohjeet

Videon maksimipituus on yksi minuutti.

Lähetä työsi Verneriin 31.8.2017 mennessä.

Muista liittää mukaan nimesi ja yhteystietosi.

Lähetä valmiit tuotokset:

  • postilla osoitteeseen:
    Kehitysvammaliitto / Verneri.net
    Millainen Suomi on?
    Viljatie 4 A
    00700 Helsinki
  • sähköpostilla osoitteeseen: verneri(at)kvl.fi

Vai teetkö verkkokirjan?

Papuri on työkalu, jolla voi tehdä verkkokirjoja.

Voit kertoa Suomesta myös tekemällä verkkokirjan. Verkkokirjan voi tehdä Papurilla. Papurilla voi samaan kirjaan laittaa tekstiä, kuvia, ääntä ja videota.

Verkkokirja voi olla hauska tehdä yhdessä vaikka työkavereiden kanssa.

Pääset tutustumaan Papuriin tästä linkistä (papuri.papunet.net).

Lue ohje Papurin käytöstä tästä linkistä (papuri.papunet.net).

Töitä esille Verneriin ja Leijaan

Verneri.net ja Leija-lehti julkaisevat tekstejä, kuvia ja videoita. Teoksia julkaistaan myös sosiaalisen median kanavilla Facebookissa ja Instagramissa. Teoksista kootaan näyttely valtakunnallisille Opintopäiville. Näyttelyn nimi on Tällainen on Suomi. Opintopäivät järjestetään Lahdessa marraskuun 2017 alussa.

Mukana Suomi 100 -ohjelmassa

Millainen Suomi on? -haaste on mukana Suomi 100 -ohjelmassa.

Suomi 100 -ohjelma on satavuotiaan itsenäisen Suomen juhlaohjelma. Ohjelmassa on mukana paljon erilaisia toimijoita ympäri Suomea.

Juhlavuoden teema on yhdessä. Tehdään yhdessä Suomen juhlavuodesta hieno ja ikimuistoinen. Kerrotaan kaikille suomalaisille Tällainen Suomi on kehitysvammaisten nuorten ja aikuisten mielestä.

Linkki Suomi 100 -ohjelman sivulle (suomifinland100.fi).