Millainen Suomi on?

Suomi täyttää tänä vuonna 100 vuotta. Verneri.net ja Leija-lehti haastoivat sen kunniaksi Suomen kehitysvammaiset nuoret ja aikuiset kertomaan, millainen Suomi on.

Haasteeseen osallistui 73 erilaista työtä. Mukana oli

  • piirustuksia
  • maalauksia
  • asiatekstiä
  • kertomuksia
  • runoja
  • kuvakirjoja
  • valokuvia
  • videoita
  • radio-ohjelmia.

Osallistujat tekivät töitä yksin ja yhdessä. Haluamme kiittää kaikkia osallistujia. Saimme paljon hienoja töitä eri puolelta Suomea. Julkaisemme töitä Vernerissä ja Leija-lehdessä myöhemmin tänä vuonna. Esittelemme töitä myös Kehitysvammaliiton valtakunnallisten opintopäivien yhteydessä marraskuun alussa.

Olemme arponeet osallistujien kesken viisi Pertti Rajalan 100 totuutta Suomesta -selkokirjaa. Ilmoitamme voittajille henkilökohtaisesti. Kaikki osallistujat ovat meille yhtä tärkeitä, vaikka palkinnon voimme antaa vain muutamalle.

Suuri kiitos vielä kerran!

Pääset katsomaan, lukemaan ja kuuntelemaan töitä tästä linkistä (www.verneri.net/selko).

Mukana Suomi 100 -ohjelmassa

Millainen Suomi on? -haaste on mukana Suomi 100 -ohjelmassa.

Suomi 100 -ohjelma on satavuotiaan itsenäisen Suomen juhlaohjelma. Ohjelmassa on mukana paljon erilaisia toimijoita ympäri Suomea.

Kiitos kaikille, jotka osallistuitte haasteeseen ja kerroitte, millainen Suomi teidän mielestänne on.

Linkki Suomi 100 -ohjelman sivulle (suomifinland100.fi).

TallennaTallenna