Rion paralympialaiset

Riossa vietetään parhaillaan paralympialaisia. Paralympialaiset ovat vammaisten omat olympialaiset.

Suomella on alkanut nämä kisat oikein hyvin. Suomelle on tullut kaksi mitalia: hopeata ja pronssia. Keihäästä tuli hopeata ja ratakelauksesta pronssia.

Pronssia otti Henry Manni ja hopeata toi Marjaana Heikkinen.

Mutta maalipalloryhmällä meni huonosti, jäi alkulohkoon. Lontoossa 2012 Suomen maalipallojoukkue voitti kultaa.

Irlannin istumalentopallojengillä on pitkä pelaaja, 244 senttiä pitkä Morteza Mehrzadselakjan.

Nämä kisat ovat 7.-18.9.2016.

Kommentit

Kirjoittanut Marja
15.9.2016 klo 10:39
Kiitos Iris, olipa napakasti koottu tietopaketti paralympialaisten kuulumisista. Nyt minäkin tiedän, missä mennään. Jatkoa odotellaan.
Kirjoittanut Petri salonen
17.10.2016 klo 21:57
moi iiris olen petri salonen täältä turusta. Minä pidän paljonkin urheilusta esim : Jääkiekosta, Lenkkeilystä, Yleisurheilusta, Musiikista. Olis kiva saada jostain kirjekaverita.
Kirjoittanut Iris
18.10.2016 klo 14:25
Kiitos että ootte tykänny mun blogista. Ja lisää on tulossa kyllä

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.