Sosiaalinen media

Olen kiinnostunut sosiaalisesta mediasta.

Vastaus:

Sosiaalinen media eli some tarkoittaa netin palveluita, joissa käyttäjät luovat itse sisältöjä.

Sosiaalisen median palveluita ovat esimerkiksi

  • Instagram
  • Facebook
  • WhatsApp
  • Messenger
  • YouTube.

Sosiaalisen median käyttäjät julkaisevat tekstejä, kuvia ja videoita omilla somekanavillaan. He myös keskustelevat toistensa kanssa somessa.

Lue lisää vuorovaikutuksesta somessa Tukiliiton sivuilta (tukiliitto.fi)

Sosiaalinen media

Sosiaalinen media on internetissä. Sosiaalisessa mediassa on käyttäjien luomaa sisältöä. Jokainen voi olla viestijä ja vastaanottaja. Siksi julkaisukynnys on matala.

Ennen kuin sosiaalisen median sivustolle voi kirjoittaa ja laittaa kuvia, on oltava oma profiili.

Sosiaalisen median kautta voi osallistua tv-ohjelmiin kommentoimalla suorassa lähetyksessä. Tai lähettämällä valokuvia.

Sosiaalisen median kautta voi seurata artistia, yhtyettä, urheiluseuraa tai poliitikkoa.

Sosiaalisen median kanavia:

  • Facebookissa eli naamakirjassa on kavereita ja ryhmiä.
  • Twitter on mikroblogisivusto.
  • Youtube on videoiden ja musiikin jakamiseen.
  • Wikipedia on avoin tietosanakirja.
  • Instagramissa on valokuvia.
  • Ask.fm-palvelussa voi kysyä mitä vain ja vastata kuka vain.
  • Snapchat on valokuvien ja videoviestien palvelu.
  • Periscopessa on suorat nettivideolähetykset ja niitä voi kommentoida.

Itse olen mukana

  • Facebookissa
  • Wikipediassa
  • Youtubessa
  • Instagramissa
  • Snapchatissa
  • Periscopessa.

Jaan sosiaalisessa mediassa kokemuksiani, tulevan viikon ohjelmaa ja kommentoin muiden päivityksiä.

Juttelen sosiaalisessa mediassa yksityisesti ja ryhmissä.

YouTubeen latailen videoita esiintymisistäni.

Parasta sosiaalisessa mediassa on, että voi löytää vanhoja koulukavereita ja lisäksi voi suunnitella ja keskustella tulevista tapaamisista kavereiden ja serkkuja kanssa.