Karoliina ja Minka kirjoittavat: Yhteistyö työkaverin kanssa
Viime keskiviikkona oli Kehitysvammaliiton kehittämispäivä viihdekeskus Flamingossa Vantaalla.
Sinne on Tikkurilan asemalta noin 10 minuutin matka. Pääsin sinne toisen työkaverini kyydissä, joka tuli vastaan Tikkurilan asemalle. Itse tulin Tikkurilaan Lahdesta junalla.
Päivä alkoi työhyvinvointikyselyn vastausten läpikäynnillä. Oli kiva kuunnella, vaikka en kaikkea ymmärtänytkään.
Meillä oli oma rooli päivän ohjelmassa. Edellisenä päivänä suunnittelimme erään toisen työkaverimme kanssa ohjelmaa. Päätettiin tehdä ryhmäjako sydäntikuilla ja tilaisuuden alkuun leikkimielinen tietokilpailu. Työparini halusi tehdä tietokilpailukysymyksiä ja mä sain sen luovan puolen eli tein ruskeasta kartongista sydän kuvioita ja liimasin niihin kasvokuvia.
Saatiin kasaan viisi kolmen hengen joukkuetta. Sydämet liimattiin tikkuun ja jokainen joukkue sai oman tikun. Itse saimme päättää että mihin joukkueeseen haluttiin kuulua.
Me sekoitettiin ryhmät sellaisiksi, että ne, jotka eivät olleet työskennelleet niin paljon keskenään, muodostivat joukkueen. Ryhmä jaosta ja sydän tikuista pidettiin kovasti.
Ryhmätyöskentely oli todella mielenkiintoinen ja lämminhenkinen. Oli mukava nähdä kuinka yhteistyö toimi eri henkilöiden kanssa, jotka eivät olleet tehneet paljon yhteistyötä.
Meidän tietokilpailuosuus alkoi ruuan jälkeen. Alkuun kysymykset tuntuivat hyviltä ja helpoilta, sellaisilta että kaikki tietävät vastaukset, mutta toisin kävi.
Kysymyksiä oli kuusi. Kuudes tehtävä oli yhdistää eri hankkeet ja niihin liittyvät erillisillä liuskoilla olevat lauseet yhteen. Se olikin hyvin vaikea, koska yksi hanke kuului vain yhteen lappuun ja yksi hanke puuttui kokonaan.
Oli mukavaa nähdä kuinka tiimit toimivat keskenään.
Lopuksi tehtiin suunnitelmia uusista yksikön kokouskäytännöistä. Järjestimme pienen kilpailu, hacathonin, jossa joukkueet keksivät uusia kokouskäytäntöjä.
Päivän päätteeksi oli selvää, että jokaisen henkilön työn kuvaan kuuluu puolustaa kehitysvammaisten ihmisoikeuksia.
Oli tosi kiva tehdä työparini kanssa yhdessä tällaista suunnittelua, kun tää oli eka kerta. Toivottavasti tulee lisää tälläsiä tehtäviä. Satiin työstä hyvää palautetta.
Oli tosi kivaa, kun sai toteuttaa itseään.
Kommentoi