Minka kirjoittaa: Hulina viikko

Viime viikko oli yhtä juoksemista ympäri Suomea.

Alkuviikosta oli Helsingissä ihmisoikeuksien pyöreäpöytä -seminaari, jossa käsiteltiin kehitysvammaisten lasten ja nuorten oikeuksia. Olin kirjurina työkaverini kanssa ja olin ihan pihalla, että mistä puhutaan.

Seuraavana päivänä olin Tampereella työseminaarissa, jossa käsiteltiin paljon opiskelua ja se oli tosi mielenkiintoinen.

Maanantaina ja torstaina olin Malmin toimistolla ja perjantaina sitten taas matkattiin. Nyt menimme Joensuuhun, jossa oli Ystävätiede-tapahtuma. Tämä tapahtuma oli aika pettymys eikä vastannut odotuksiani. Siellä oli tosi vähän ihmisiä.

Ystävätiede-tapahtuma järjestettiin koulussa. Olin odottanut, että se olisi isompi paikka. Siellä oli kaikenlaisia tieteen tutkimusjuttuja ja työpajoja. Vähän mielenkiintoinen juttu oli magneetit. Työpajassa kokeiltiin kuinka sukkapuikosta saa magneetin ja nostettua pienen naulan sen avulla.

Kierrätystä; miten se liittyy tieteeseen? Kai se on tiedettä, että tietää, mihin kuuluu mikäkin materiaali ja mihin se päätyy.

Rentoutumista; kuunneltiin hiljaisuudessa musiikkia ja meinasin nukahtaa.

Aistit; haisteltiin kaikenlaisia ruokatuoksuja, kosketeltiin arkisia asioita ja kuunneltiin erilaisia ääniä. Viimeinen työpaja oli taide, jossa kokeiltiin kuinka pesuaine hylkii maitoa ja saa taidetta aikaiseksi.

Tein merellisen kuvion, jossa oli meritähtiruohoa ja laineita. Siitä tuli ihan hieno. Sitten sai maalata oman mielekkään kuvan isoon paperiin ja tein siihen kukan.

Iltapäivällä oli paneelikeskustelu, jossa keskusteltiin oikeuksista tieteen avulla. Se kesti kaksi tuntia ja meidän mentori oli siinä.

Viikonloppu oli lyhyt kun lauantaina vasta tultiin takasin ja nyt tuntuu ettei millään jaksaisi, mutta pääsiäisenä voi levätä.

Hyvää pääsiäistä!

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.