Minka kirjoittaa: Räppii ja ihmisoikeuksii -festivaali

Meillä oli kaksi viikkoa sitten lauantaina festarit toimintakeskus Hapessa, jossa mä esiinnyin The Voice bändin kanssa. Bändi on Resonaari musiikkikeskuksen tuotoksia.

Mun työ oli tehdä sanoitus kantaanottavaan ihmisoikeusbiisiin. Tein sen keväällä meidän mentorin kanssa ja festareilla mä sitten esitin sen.

Resonaari toimii Kulosaaressa ja mä kävin siellä harjottelemassa muutamia kertoja ennen konserttia. Teimme matkanvarrella esitykseen joitakin muutoksia. Poistimme esimerkiksi viimeisen säkeistön, koska laulusta olisi tullut liian pitkä ja kolmannesta säkeistöstä tehtiin räpppiosa, jonka kosketinsoittaja laulaa.

Resonaarin pojat teki lauluun sävelen ja mä äänitin musiikin puhelimeeni, että pystyin harjoittelemaan myös yksin. Pojat soittaa aivan mielettömän hyvin ja se kuulostaa aivan loistavalta.

En ole vuosikausiin laulanut missään tilaisuuksissa. Juonto ja tanssikeikkoja olen tehnyt, jotta ei ihme, että esiintyminen jännitti kovasti.

Esitys meni tosi hyvin ja oli tosi mahtavaa laulaa. Yleisö selvästi tykkäsi biisistä. Voi, että tää työ on aivan mielettömän kivaa kun saa toteuttaa haaveitaan ja pääsee tekee kaikkee mitä osaa.

Voit käydä katsomassa sen esityksen Verneri.netin Facebookista. Esitys on julkaistu Facebookissa 14.9. Pääset Verneri.netin Facebookiin tästä osiotteesta (www.facebook.com).

Tässä Kaikissa on voimaa kaikki osaa porukoissa -laulun sanat

Kumma, kummallinen, erilainen
kuitenkin samanarvoinen.
Elää saa miten haluaa
kunhan toisiamme kunnioitetaan.

Miks ei hyväksytä jos on erilianen
Sehän on vaan rikkaus ja kaikki oltais kavereita.
Kaikki juhlii kaikissa on voimaa
Kaikki osaa porukoissa.
Tarvitaan vaan vähän jeesii.
Kaikki me tarvitaan jeesii.

Kun kaikki juhlii erilaisii
ja kaikkien ihmisten oikeuksii
Tuu ihmeessä mukaan
ei ulos jää nyt kukaan

Pyörätuolil haluis mennä kovempaa
mutta esteet surettaa.
Esteettömyys kaikille.
Kun ottaa pyörät alle.

Kaikki paikat auki vaan
niin pääsee liikkumaan.
Kaikki paikat auki vaan
niin pääsee liikkumaan.

Kaikki juhlii kaikissa on voimaa
kaikki osaa porukoissa.
Tarvitaan vaan vähän jeesii.
Kaikki me tarvitaan jeesii.

Kun kaikki juhlii erilaisii
ja kaikkien ihmisten oikeuksii.
Tuu ihmeessä mukaan
ei ulos jää nyt kukaan.

Jokaisella työ pitäs olla mahdollinen
olla yhden vertainen.
Haaveita toteuttaa voi kanssa muiden
kun narusta vetää antaa kuulua haaveiden.

Työtä tehdä saa ja unelmia toteuttaa.
Olla osana porukkaa
muiden ihmisten kaa.

Muiden ihmisten kaa
muiden ihmisten kaa
muiden ihmisten kaa…

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.