Helppo mansikkakiisseli
Tässä on helpon mansikkakiisselin ohje.
Kiisselin valmistaminen kestää noin 20 minuuttia.
Mansikkakiisselin aineet:
- 5 desilitraa mansikoita
- 8 desilitraa vettä
- 1,5 desilitraa sokeria
- 4 ruokalusikallista perunajauhoja
- 1 desilitra vettä
- ripaus sokeria
Näin valmistat mansikkakiisselin
Laita kattilaan
- 8 desilitraa vettä
- 5 desilitraa mansikoita
- 1,5 desilitraa sokeria.
Laita kattila hellan levylle. Kuumenna seos kiehuvaksi. Seos kiehuu, kun sen pinnalle nousee kuplia.
Nosta kattila levyltä heti, kun se kiehuu.
Sekoita 4 ruokalusikallista perunajauhoja 1 desilitraan kylmää vettä. Kaada seos ohuena nauhana kattilaan. Sekoita koko ajan.
Laita kattila takaisin levylle. Lämmitä kiisseliä sen verran, että se alkaa pulpahdella. Nosta kattila levyltä heti, kun se alkaa pulpahdella.
Kaada kiisseli tarjoiluastiaan. Ripottele pinnalle vähän sokeria.
Kommentoi