Helppo mansikkakiisseli

Tässä on helpon mansikkakiisselin ohje.

Kiisselin valmistaminen kestää noin 20 minuuttia.

Mansikkakiisselin aineet:

  • 5 desilitraa mansikoita
  • 8 desilitraa vettä
  • 1,5 desilitraa sokeria
  • 4 ruokalusikallista perunajauhoja
  • 1 desilitra vettä
  • ripaus sokeria

Näin valmistat mansikkakiisselin

Laita kattilaan

  • 8 desilitraa vettä
  • 5 desilitraa mansikoita
  • 1,5 desilitraa sokeria.

Laita kattila hellan levylle. Kuumenna seos kiehuvaksi. Seos kiehuu, kun sen pinnalle nousee kuplia.

Nosta kattila levyltä heti, kun se kiehuu.

Sekoita 4 ruokalusikallista perunajauhoja 1 desilitraan kylmää vettä. Kaada seos ohuena nauhana kattilaan. Sekoita koko ajan.

Laita kattila takaisin levylle. Lämmitä kiisseliä sen verran, että se alkaa pulpahdella. Nosta kattila levyltä heti, kun se alkaa pulpahdella.

Kaada kiisseli tarjoiluastiaan. Ripottele pinnalle vähän sokeria.

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.