Jauhelihapihvit

Jauhelihapihvien valmistaminen kesti tunnin. Ei ollut vaikea valmistaa. Hyvältä maistui, olin tyytyväinen.

Pihvien lisäksi voi tehdä kastikkeen ja röstiperunat tai mitä ikinä haluaakaan.

Nämä aineet tarvitset 6 annoksen valmistamiseen:

  • 400 grammaa sikanauta-jauhelihaa
  • 2 kananmunaa
  • 1 sipuli
  • 1 desilitra maitoa
  • 0,5 eli puoli desilitraa korppujauhoja
  • 2 teelusikallista suolaa
  • 2 teelusikallista pippurisekoitusta

Näin valmistat jauhelihapihvit

Kaada korppujauhot ja maito kulhoon. Sekoita.

Anna jauhojen turvota hetki.

Pilko sipuli pieniksi paloiksi.

Lisää korppujauhojen ja maidon sekaan

  • jauheliha
  • pilkottu sipuli
  • kananmunat
  • suola.

Sekoita taikina hyvin.

Muotoile taikinasta 6 nyrkinkokoista, ohutta pihviä.

Paista pihvit kypsiksi pannulla.

Kommentit

Kirjoittanut Pallero
31.5.2021 klo 15:02
Ovat varmasti hyviä nuo jauhelihapihvit. Ihailen sinua, kun osaat laittaa ruokaa. Itse en ole kovin hyvä ruuanlaittaja. Mukavaa kesää sinulle!
Kirjoittanut
2.6.2021 klo 05:34
Ihan okei pihvejä. Toi annos on liina iso. Yhdestä pihvistä syö 3 päivää. Että kannattaa miettiä määriä ennen kun tekee.
Kirjoittanut Tm
3.6.2021 klo 12:23
Isolla miehellä pitää olla iso pihvi. Te voitte muokkailla oman näköiseksi annoksen. Onnistuu kun tekee pienempiä.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.