Lihapullat

Lihapullia varten tehdään ensin jauhelihataikina. Taikinasta pyöritellään lihapullat. Lihapullat nostetaan uunin pellille ja pistetään uuniin.

Olen tehnyt pullia aiemminkin, mutta silloin en vielä onnistunut kovin hyvin.

Tässä on ohjeet lihapullien valmistamiseen. Jaan lihapullakastikkeen ohjeen seuraavassa julkaisussa.

Aineet 4 annoksen valmistamiseen:

  • 1 desilitra maitoa
  • 1 desilitra korppujauhoja
  • 1 sipuli
  • 1 kananmuna
  • 2 teelusikallista aromisuolaa
  • 1 teelusikallinen pippuriseosta
  • 400 grammaa jauhelihaa

Näin valmistat lihapullat:

Kaada kulhoon 1 desilitra maitoa.

Sekoita maitoon 1 desilitra korppujauhoja.

Kuori sipuli ja pilko se pieniksi paloiksi.

Lisää korppujauhojen ja maidon sekaan:

  • 1 pilkottu sipuli
  • 1 kananmuna
  • 2 teelusikallista aromisuolaa
  • 1 teelusikallinen pippuriseosta
  • 400 grammaa jauhelihaa.

Sekoita aineet tasaiseksi.

Kostuta kädet vedellä.

Pyörittele seoksesta noin 10 lihapullaa.

Paista lihapullia uunissa 200 asteessa noin 20 minuuttia.

Kommentit

Kirjoittanut Tekee paremmat
6.2.2021 klo 12:37
Kuivat lihapullat tulee tästä
Kirjoittanut nipsu
10.2.2021 klo 11:05
Varmasti herkullisia nuo lihapullat
Kirjoittanut Tm
3.6.2021 klo 12:29
On herkullisia

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.