Pitsa

Tässä helpon pitsapohjan resepti.

Valitse pitsaan täytteet oman maun mukaan.

Itse pistin täytteeksi

  • tomaattimursaa
  • tonnikalaa
  • tomaattia
  • pepperonia
  • juustoraastetta.

Pitsapohjan aineet

  • puolikas pussi kuivahiivaa
  • 2 desilitraa vettä
  • 1 teelusikka suolaa
  • 3 ruokalusikkaa öljyä
  • 5 desilitraa vehnäjauhoja

Näin valmistat pitsapohjan

Lämmitä 2 desilitraa vettä kädenlämpöiseksi. Kaada vesi kulhoon.

Sekoita veteen puolikas pussi kuivahiivaa.

Lisää teelusikallinen suolaa ja 3 ruokalusikallista öljyä.

Sekoita joukkoon 5 desilitraa vehnäjauhoja.

Laita kulhon päälle liina.

Anna taikinan kohota kulhossa liinan alla noin 30 minuuttia.

Nosta taikina uunin pellille leivinpaperin päälle. Kaulitse taikina.

Laita pohjan päälle haluamasi täytteet.

Paista 225 asteisessa uunissa noin 20 minuuttia.

Kommentit

Kirjoittanut saara
15.6.2021 klo 11:01
Pizza on hyvää
Kirjoittanut Jaakko
15.6.2021 klo 18:55
Kyllähän täällä kaikkien muitten blogeja kommentoidaan, mutta ei mun. Parempiko että lopetan kokonaan blogin päivittämisen? Näköjään ketään ei kiinnosta.
Kirjoittanut Tm
15.6.2021 klo 21:49
Kyllä se on erittäin hyvää
Kirjoittanut
16.6.2021 klo 05:49
Välillä ihan hyvää. Hiivassa on lisäaineita, niin mieluummin tekee leivinjauheeseen ja tulee parempi pohja.
Kirjoittanut Tm
19.6.2021 klo 16:39
Aijaa, en tiennytkään vielä tota leivinjauhehommaa.
Kirjoittanut rooseli100
23.6.2021 klo 17:57
maukasta pitsaa tomi varmasti. itsekin aina valmistan pitsan munapohjalla. namskista nam!

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.