Vadelmapiirakka

Minusta vadelmapiirakka on hyvää.

Vadelmapiirakkaa leipoessa tehdään ensin taikina. Taikina laitetaan pyöreään vuokaan. Sitten lisätään täytteet.

Vadelmapiirakka.

Vadelmapiirakan aineet

Piirakan pohjaa varten tarvitset nämä aineet:

  • 100 grammaa voita
  • 3/4 desilitraa sokeria
  • 1 kananmuna
  • 2,5 desilitraa vehnäjauhoja
  • 1 teelusikallinen leivinjauhetta

Täytteeseen tarvitset nämä aineet:

  • 4 desilitraa vadelmia
  • 1 purkki kermaviiliä
  • 1 kananmuna
  • 0,5 eli puoli desilitraa sokeria
  • 1 teelusikallinen vaniljasokeria

Näin leivot vadelmapiirakan

Laita uuni lämpiämään 175 asteeseen.

Tee sitten piirakkapohjan taikina.

Sekoita kulhossa

  • 100 grammaa voita
  • 3/4 desilitraa sokeria
  • 1 kananmuna
  • 2,5 desilitraa vehnäjauhoja
  • 1 teelusikallinen leivinjauhetta.

Laita taikina hetkeksi jääkaappiin.

Sekoita toisessa kulhossa

  • 1 purkki kermaviiliä
  • 1 kananmuna
  • puoli desilitraa sokeria.

Voitele piirakkavuoka voilla. Voitelu estää taikinaa tarttumasta vuokaan.

Ota taikina jääkaapista.

Painele taikina vuoan pohjalle ja reunoille.

Asettele vadelmat piirakkavuokaan.

Kaada kermaviiliseos vadelmien päälle.

Laita piirakka uuniin 175 asteeseen. Paista noin 30 minuuttia.

Tarjoile valmis piirakka.

Kommentit

Kirjoittanut leena
14.1.2021 klo 15:26
On varmasti hyva tuo vadelmapiirakka
Kirjoittanut
3.6.2021 klo 12:28
Oli joo hyvää

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.