Tortillavuoka
Tortillavuoka oli hyvää. Ja kokkaaminen oli helppoa ja mielekästä puuhaa.
Tarvitset tortillavuokaan nämä aineet
- 1 paketti tortilloja
- 500 grammaa jauhelihaa
- 2 sipulia
- 1 tölkki tomaattimurskaa
- 1 purkki ruokakermaa
- 2 desilitraa juustoraastetta
- 0,5 eli puoli teelusikallista suolaa
- mustapippuria
- chilipaprikajauhetta
Näin valmistat tortillavuoan
Kuori ja pilko kaksi sipulia.
Paista sipulit ja jauheliha paistinpannulla.
Lisää pannulle
- tölkki tomaattimurskaa
- purkki ruokakermaa
- puoli teelusikallista suolaa
- ripaus mustapippuria ja chilipaprikajauhetta.
Kiehauta kastike. Kastike kiehuu, kun sen pinta alkaa kuplia.
Ota pannu pois liedeltä.
Laita kastike, tortillat ja juustoraaste uunivuokaan kerroksittain, vuorotellen.
Laita ensin uunivuoan pohjalle kastiketta. Laita kastikkeen päälle tortilla. Laita tortillan päälle juustoraastetta. Jatka näin kunnes vuoka tulee täyteen.
Laita vuoka uunin keskiosaan. Paista 225 asteessa 10-15 minuuttia.