Runot
Tällä sivulla on Vernerin lukijoiden runoja.
Voit lähettää oman runosi julkaistavaksi lomakkeella: Lähetä runo
Lue myös vinkit runojen kirjoittamiseen: Vinkit runojen kirjoittamiseen

Tällä sivulla on Vernerin lukijoiden runoja.
Voit lähettää oman runosi julkaistavaksi lomakkeella: Lähetä runo
Lue myös vinkit runojen kirjoittamiseen: Vinkit runojen kirjoittamiseen
Aulassa on Vappuna juhlat.
Kesä on hauska ja kiva.
Kesällä voi grillata.
Puiden lehdet ovat vihreitä.
Uimarannalla voi käydä.
Menen syömään marjoja.
Käyn torilla kahvilla.
On kuuma.
Matkustaa voi Saksaan ja Tanskaan.
Kesällä on Sankareiden kesätoiminta.
Se on kivaa.
Lumi peittää maan.
Puut ovat valkoisia.
Jää kimaltelee joessa.
Tuuli puhaltaa kylmästi.
Lapset leikkivät lumessa.
Talvi on kaunis ja hiljainen.
Takatalvi.
Sataa räntää,
huhtikuussa.
Koleaa.
Aurinko
piilossa.
Toukokuussa
puissa silmuja.
Leskenlehdet
pilkistävät mullasta.
Tarkenee ulkona
ilman takkia.
Kesäkuussa
tarvitsee jo
aurinkolaseja.
Shortseja
ja t-paitaa.
Vuodenaikojen
kiertokulkuun
sisältyy aina
valon ja lämmön
toivo!
Kevätaurinko nousee varhain,
kultaa pellot lempeällään.
Pääsiäinen hiipii varhain,
valon siivillä sydämeen.
Pupu juoksee pitkin pihaa,
ruoho herää vihreään.
Piiloon munat, nauru kihaa,
ilo tarttuu elämään.
Pajun oksat kevyesti
heiluu tuulessa hopeaa,
kevään taika hiljaisesti
maailmaa taas herättää.
Hyvää pääsiäistä!