Olet tässä:
 
  • Metsä ja puut

    Näet metsän,
    tuuheat latvustot,
    runkojen rivistön.
    Minä näen puut,
    puiden lehdet,
    runkojen kaarnan.
    Näkökulma
    vaikuttaa
    kokemiseen
    ja sen jäsentämiseen.
    Kirjoittaja: Pia
  • Ystävyys

    Ystävyys on lämmin.
    Se koskettaa ja tuntuu hyvältä.
    Ketä rakastaa?
    Välitämme toisistamme.
    Ystävyys on lahja.

    Kirjoittaja: Haksulan bestikset
  • Mitä ystävyys on?

    Aito ystävä on se,
    joka kuuntelee silloinkin,
    kun sanat jäävät kesken.

    Se, joka näkee sinun hymyn takaa väsymyksen
    ja pysyy silti vierellä.

    Ystävä ei lupaa helppoa tietä,
    mutta kulkee sen kanssasi.
    Jakaa naurun,
    kantaa hiljaisuuden,
    eikä kysy vastapalveluksia.

    Kun maailma tuntuu liian suurelta,
    ystävä muistuttaa kuka olet.
    Kun unohdat oman arvosi,
    hän näkee sen puolestasi.

    Ystävyys ei ole täydellisyyttä,
    vaan aitoa läsnäoloa.
    Ja siksi se on yksi elämän
    kauneimmista lahjoista,
    jonka olet saanut kokea elämäsi varella.

    Kirjoittaja: Valtteri Knuutinen
  • Ystävyys

    Ystävyys kivasti kurkistaa,
    ystävyys hellii ja lohduttaa.
    Ystävyys käden suo lämpöisen,
    ystävyys lahja on jokaisen.
    Ystäväni, jos voisin antaa sinulle yhden ominaisuuden,
    antaisin sinulle kyvyn nähdä itsesi,
    kuten muut sinut näkevät.
    Silloin voisit havaita, miten verraton olet.
    Toivon Sinun polullesi onnenkukkaa monta,
    monta ilon aamua ja iltaa surutonta.

    Kirjoittaja: Jemppu
  • Vuori kiivettävänä

    Kyllä,
    kiitos kutsusta,
    haluaisin kyllä
    tulla juhliisi.

    Mutta
    pahoin pelkään,
    että voimavarani
    eivät riitä
    juhlien
    ennustevirheiden
    korjaamiseen.

    Kun autistina,
    ennuste on rutiini
    ja teillä muilla
    ennuste
    on keskustelu ryhmässä.

    Joten kiitos kutsusta.
    Tulen paikalle
    ehkä toiste.

    Vaikka
    strukturoituun,
    rauhalliseen
    peli-iltaan.

    Kirjoittaja: Pia