Olet tässä:
 
  • Unelmien siivin

    Unelmointi,
    rukoilu -
    tärkeää
    elämässä.

    Miten muuten
    osaisi kulkea
    kohti omaa
    elämäntehtävää?

    Unelmat,
    liitävät linnut,
    suunnistusta
    kiinnostusten
    kartalla.

    Jalkojen alla
    arjen rajat,
    jalat kiinni
    nykytodellisuudessa.

    Eteenpäin
    siiven isku
    kerrallaan.

    Kirjoittaja: Pia
  • Erilainen

    Dumbolla
    on isot korvat,
    että se voi lentää.

    Rumasta
    ankanpoikasesta
    kasvaa
    upea valkea joutsen.

    Albatrossi
    on kömpelö
    maalla,
    mutta
    liitää uljaasti
    merten yllä.

    Erilaisuus
    voi olla siunaus
    valepuvussa.

    Erilainen,
    ei vähempiarvoinen.

    Ehkä jopa
    erityiskyvyillä
    varustettu.

    Kirjoittaja: Pia
  • Tähtiportaat

    Kosmoksen linnunrataa kiertäen tähtiportaat kohosivat kuuhun.
    Kuukansa asteli kuuhun Kirahvin jälkiä seuraten.
    Varjoissa vaeltaen.
    Tähtien varjoissa keihäitä yhteen lyöden.
    Khoi-kansa kuun pimeyden.
    Esi-isäin jälkiä seuraten.
    Kuu hymyili taivaalla.
    Varjoille maan.
    Muinaisuuden riittien mukaan Afrikan vanhojen laulujen myötä.

    Kirjoittaja: Särkynyt enkeli
  • Enkelitähdet

    Tähti, taivas, maa ja kuu.
    Varjoissa tähtien linnut lentää,
    enkeleitä ne nimeltään ovat.
    Tähdet ympärillä laulaa enkelten laulua.
    Kellot kilahtaa,
    kun tähdeltä toivoo.
    Tähti heittää toivomuksen juuttisäkkiin.
    Tulee jättiläinen Yö-nimeltään
    ja heittää säkin olalleen.
    Maahan ne pilvien välistä heittää ihmisille.
    Maan laulu enkelten siivistä roikkuvat kellot,
    ne heijastavat tähtien varjoja päälle maan.

    Kirjoittaja: Särkynyt enkeli