Uusimmat vastaukset

Yhdyntäasennot

20.4.2024

Onko totta, että jossakin asennossa emätin lyhenee ja tuntuu vielä tiukemmalle?

Vastaus

Hei

Emätin voi tuntua tiukemmalta esimerkiksi lankutusasennossa. Siinä nainen makaa selällään ja puristaa jalkansa yhteen. Mies on hänen päällään. Nainen ei avaa jalkojaan, kun mies yhtyy häneen.

Kaverin kanssa

20.4.2024

Hei

Olen puutteessa ja kaveri voisi auttaa minua. Voinko antaa hänen imeä mulkkuani, vaikka itse olen hetero?

Voinko nussia häntä suuhun myös?

Vastaus

Hei

Jos te molemmat haluatte suuseksiä, voitte tehdä sitä.

Seksissä voi tehdä sellaisia asioita, joita molemmat haluavat. Ketään ei saa painostaa tai pakottaa tekemään asioita, joita hän ei halua tehdä.

Etukäteen kannattaa jutella myös siitä, miten seksi voi vaikuttaa kaveruuteen.

Suuseksissä on tärkeä muistaa myös ehkäisy. Kondomi suojaa seksitaudeilta.

Penis syvälle emättimeen

19.4.2024

Missä yhdyntäasennoissa peniksen voi työntää kaikkein syvimmälle emättimessä?

Vastaus

Hei

Mies voi työntää peniksen syvälle emättimeen esimerkiksi silloin, jos hän yhtyy naiseen takaapäin.

Vaipat ja pissaaminen

19.4.2024

Moikka

Miksi aikuisella tuntuu hyvältä vaippa housussa, pissat vaippaan, märkä vaippa ja pikkuvauvan tasolla. Joutuu tekemään alapesut joka päivä. Kiihottuu, seksuaalinen olotila.

Vastaus

Moikka

Ihmiset nauttivat seksuaalisesti monenlaisista asioista.

Jotkut kiihottuvat ja nauttivat vaipoista ja pissaamisesta.

Jokainen saa nauttia, mistä nauttii.

Naisen sukuelimien nimi

19.4.2024

Mitä sanaa aikuisen naisen sukuelimistä pitäisi käyttää? Onko sopimatonta sanoa aikuiselle naiselle pimppi, vai kuukuuko sanoa pillu? Vai onko pillu jotenkin ruma sana?

Vastaus

Naisen sukuelimille voi tosiaan olla vaikea löytää sopivaa sanaa.

Usein naisen sukuelimistä käytetään nimityksiä vulva, emätin ja vagina.

Jokainen voi itse päättää, mitä sanaa käyttää naisen sukuelimistä. Tärkeintä on, että ei puheillaan loukkaa muiden ihmisten tunteita.

Joidenkin mielestä pillu on ruma sana, mutta ei kaikkien mielestä.

Esimerkiksi omalta kumppanilta voi kysyä, mikä sana hänestä on hyvä.

Stringit kiihottavat

19.4.2024

Minua kiihottaa kovasti stringejä pitävä nainen. Eikö ne uppoa tosi kivasti pyllyvakoon? Voiko stringit kastua kiihotuksesta läpimäriksi? Alkaako ne tuoksua silloin?

Vastaus

Hei

Kyllä stringit uppoavat usein pyllyvakoon. Ne voivat myös kastua kiihotuksesta märiksi ja tuoksua.

Tyttöjen ympärileikkaus

19.4.2024

Millainen on tyttöjen ympärileikkaus?

Vastaus

Hei

Tyttöjen ympärileikkaus tarkoittaa sukuelinten poistamista osittain tai kokonaan.

Tyttöjen ympärileikkaus on vanha tapa joissain Afrikan, Aasian ja Lähi-idän maissa. Suomessa tyttöjen ympärileikkaus on kielletty.

Erektiokulma

19.4.2024

Mitä tarkoittaa erektiokulma?

Vastaus

Hei

Erektiokulma kertoo siitä, miten pystyssä penis on erektion aikana.

Jokaisen penis on omanlainen ja erektiossa omalla tavallaan.

Usein penis on esimerkiksi hieman vinossa erektion aikana.

Jokainen penis ja erektio on hyvä juuri sellaisena kuin on.

Naisen pissaamisen katsominen

19.4.2024

Onko normaalia parisuhteessa katsoa tyttöystävän pissaamista kotona vessassa? Ja voinko laittaa kieltä alle, kun hän pissaa ja vähän maistella?

Kuuluuko seksiin pissaleikit ja voiko pissaista pillua nuolla jos ei ole aikaisempia seksikumppaneita tarttuuko taudit

Vastaus

Hei

Ihmiset nauttivat seksissä monenlaisista asioista. Seksiin voi kuulua pissaleikit ja voit katsella tyttöystävän pissaamista, jos molemmat haluavat sitä.

Ketään ei saa koskaan painostaa tekemään mitään sellaista, mitä hän ei itse halua tehdä.

Seksitaudit voivat tarttua myös suuseksissä. Siksi suuseksissä kannattaa käyttää suuseksisuojaa.

Jos naisella ei ole ollut muita seksikumppaneita, tautien tarttumisen riski suuseksistä on pieni.

Pissaa voi maistella pieniä määriä. Suuria määriä pissaa ei kannata niellä. Se voi olla haitallista munuaisille.

Pikkuhousujen imeminen

19.4.2024

Haluaisin kokeilla nuolla ja imeä tyttöystävän pikkuhousuja, en pelkästään haistella. Onko siitä terveydelle haittaa?

Tykätään hänen kanssaan kokeilla erilaisia juttuja ja hän voisi niitä myös itse nuolettaa, onko tämä turvallista?

Vastaus

Hei

Käytettyjä pikkuhousuja ei kannata nuolla tai imeä etenkään silloin, jos niiden käytöstä on pitkä aika. Pikkuhousuissa on eritteitä, joihin voi tarttua likaa ja bakteereita.

Pikkuhousuissa voi olla myös jäämiä ulosteesta, jossa on bakteereja. Siksi suosittelen pysymään haistelemisessa.

Esinahan palautuminen

19.4.2024

Jos nainen runkkaa niin, että se vetää esinahkaa kokonaan terskan taakse ja se pysyy siellä, palautuuko esinahka terskan päälle erektion laskeuduttua?

Vastaus

Kyllä esinahka palautuu erektion jälkeen terskan päälle.

Pimpin maku

19.4.2024

Hei

Miltä naisen pimppi maistuu? En ole koskaan antanut naiselle suuseksiä, enkä tiedä uskaltaisinko, jos pimppi maistuu pahalle.

Vastaus

Hei

Pimpin maku vaihtelee.

Makuun vaikuttavat monet asiat. Jos nainen on pessyt pimpin juuri ennen suuseksiä, se maistuu vähiten.

Suuseksiä voi kokeilla aluksi vähän, jos haluaa.

Suuseksiä ei ole pakko antaa, jos ei halua.

Penispumppu ja penisrengas

16.4.2024

Hei

Miksi penispumpun kanssa tarvitsee käyttää penisrengasta?

Vastaus

Hei

Penisrengas voimistaa erektiota ja lisää erektion kestoa, siksi sitä käytetään usein yhdessä penispumpun kanssa.

Myös penispumppua käytetään erektion vahvistamiseen.

Peppuseksi

16.4.2024

Menettääkö mies peppuneitsyyden, jos nainen panee miestä Strap-onilla peräaukkoon?

Voiko nainen samalla runkata miestä niin, että hän laukeaa?

Vastaus

Hei

Strap-on tarkoittaa päälle puettavaa dildoa.

Mies voi itse määritellä, menettääkö hän tuosta peppuneitsyyden.

Mies voi ehdottaa naiselle runkkaamista samalla. Nainen päättää itse, haluaako hän tehdä niin.

Kummi

15.4.2024

Voiko kummiksi pyytää ystävää?

Vastaus

Hei

Kyllä lapsen kummiksi voi pyytää ystävää. Yleensä lapsen kummi on vanhempien ystävä tai sukulainen.

Kummin tehtävä on olla lapsen tukena.

Tyttöystävä ja pikkuhousut

12.4.2024

Onko normaalia parisuhteessa vai ei, että tyttöystävä katsoo vierestä, kun nuuhkin hänen pikkuhousuja ja runkkaan?

Ja onko runkkaaminen kiihottavampaa, kun haistelee tuoksuja?

Vastaus

Hei

Ihmiset nauttivat monenlaisista asioista seksissä. On tavallista, että alushousujen tuoksut kiihottavat.

Voit hyvin haistella tyttöystäväsi alushousuja ja tyydyttää itseäsi, jos se sopii tyttöystävällesi.

Voit kysyä tyttöystävältäsi, miltä tämä hänestä tuntuu.

Tärkeintä on, että seksissä tehnyt asiat tuntuvat molemmista hyvältä.

Itsetyydytyksen määrä

12.4.2024

Moikka

Montako kertaa on hyvä päivässä saada kikkelipussit tyhjiksi?

Minulla aamusta tekee kauheasti mieli istua wc-pyttylle ja hieroa kikkeliä. Tosi iso siemensyöksy joka aamu.

Vastaus

Hei

Itsetyydytykseen ei ole mitään oikeaa määrää.

Itseään voi tyydyttää vaikka joka päivä, kunhan se ei aiheuta kipua tai häiritse päivittäisiä toimia.

Kummisetä ja seksi

12.4.2024

Voiko silloin harrastaa seksiä, jos kummisetä ei ole läheinen.

Vastaus

Hei

Kummisuhteeseen ei kuulu seksi. Kummin tehtävä on tukea. Kummisuhde perustuu luottamukseen.

Kummisedän kanssa ei voi harrastaa seksiä.

Jos kummisetä ehdottaa seksiä, asiasta pitää kertoa luotettavalle ihmiselle.

Suihinotto yleisessä vessassa

12.4.2024

Voiko seksityöntekijän kanssa sopia suihinoton yleiseen vessaan, jossa on lukollinen ovi? Ja voinko pyytää häntä olemaan tissit paljaana, kun hän imee penistäni?

Vastaus

Yleinen vessa ei ole seksiä varten.

Seksiä voi tehdä yksityisessä ja turvallisessa paikassa, kuten kotona tai hotellihuoneessa.

Voit pyytää seksityöntekijää riisumaan paidan seksin aikana. Hän päättää itse, tekeekö hän niin.

Seksissä pitää aina kunnioittaa toisen ihmisen rajoja ja toiveita.

Seksi kummisedän kanssa

12.4.2024

Haluan tietää, voiko kummisedän kanssa harrastaa seksiä?

Vastaus

Kummisedän kanssa ei voi harrastaa seksiä.

Kummi on läheinen ihminen, jonka tehtävä on tukea.

Kummisuhteeseen ei kuulu seksi.