Kokemuksia lemmikeistä

Tällä sivulla on Vernerin lukijoiden kertomuksia lemmikeistä.

Kärpänen

Myöhään lokakuussa oli tietsikkani takana kärpänen lämmittelemässä, sellanen mukava veijarikärpänen. Nyt sitäkään ei ole näkynyt.

Nimimerkki: Kärpänen

Rudi-kissa

Rudi on kiva mummon ja ukon vanha kissa.

Nimi: Veera V.

Lemmikkitarina

Mäyräkoira

Lemmikillä koiralla, kissalla, on jalka joka nurkassa, neliveto eläimillä rullaa, ihmiset popsii pullaa.

Eläimet hauskoja wekkuleita, mäyräkoirat ei pakkasista tykkää, sisälle ne kuin  kissatkin lykkää.

Nimimerkki: Eläinten ystävä

Eläinlemmikit

Kun ottaa jonkun eläimen, hoida sitä parhaasi mukaan. Eläimillä on hyvä muisti. Ne on tarkkaavaista porukkaa, ne.

Nimimerkki: Monia eläinlemikkiä  hoitanut

Varis

Varis

Varis oli meillä lemmikkinä. Änkky-niminen veijari. Mutta kiltti oli sen variksen luonne, naapuritkin siitä tykkäsivät.

Nimimerkki: Mie vaan

Minun kissani on kadoksissa

Viivi-kissa karkasi ovesta, kun äitini puisteli mattoja eikä äiti huomannut sitä.

Postinkantaja oli ottanut sen postisäkkiin ja vienyt löytöeläintaloon Pakilaan. Me etsittiin koko Kulomäki sitä kissaa.

Onneksi sillä oli korvanlehdessä tatuointi. Ne soitti meille, että kissa on siellä löytöeläintalossa. Sitten me mentiin hakemaan se pois sieltä.

Nimimerkki: NAT

Lammas hoitaa nurmikoita

Lammas on kiva kaveri, etenkin jos asuu maaseudulla. Se syö ruohot nurmikolta, jos vaan muistaa laittaa lampaan uuteen paikkaan.

Ennen aikaan oli lammas tärkeä muun muassa maaseudulla asuville. Nykyisin on lampaita museoitten piha-alueilla, ja eläintarhassakin niitä näkee.

Nimimerkki: Lammasmussukka

Kissa karkuteillä

kissa

Ollessamme maalaiskauppatöissä, maaseudulla, oli meillä lammas ja kissa.

Kerran se lammas meni takavarastoon, vähän vaan sotki paikkoja.

Mutta kissa meni tavarantuojan  kuorma-autoon. Ei kuskikaan  huomannut, kun oli vienyt kuorma-autonsa kotipihalleen.

No, toi kissa matkusti noin 50 kilometriä. Kuorma-autoilija toi kissamme takaisin, kun kävi tavarakuorman meille seuraavan kerran tuomassa.

Nimimerkki: Kauppiaan poika

Kissat ovat veijareita

Eläimet ovat mukavia, kun niitä vaan osaa käsitellä.

Kissat ovat mukavia veijareita pikkukepposineen.

Nimimerkki: Eläinjuttu

Koirani on iso

Meillä on koira. Koira on keltainen. Se on iso.

Äiti kävelyttää koiraa tiellä. Koira osaa noutaa pallon.

Nimimerkki: Emilia

Paljon lemmikkejä

kilpikonna

Meillä on ollut monta kissaa. 2 hiirtäkin oli.

Kerran oli lammaskin, kun maalla asuin.

Kilpikonna oli jo 21-vuotias, nimeltään Jämä. Lampaan nimi oli Jaska.

Nimimerkki: Eläinystävä

Minä en halua lemmikkiä

Minulla ei ole lemmikkiä. Minä en halua lemmikkiä.

En koskaan halua lemmikkiä. Lemmikkiä minä en halua koskaan.

Koska lemmikkiä täytyy kävelyttää. Lemmikkiä saa ulkoiluttaa. Lemmikkiä ei saa jättää yksin.

Nimimerkki: KM

Lilli-kani

Kani

Minulla on kani. Se syö kuivunutta leipää.

Sitä pitää hoitaa, muuten se kuolee.

Sillä on korvat ja silmät. Se nukkuu pesäkopissa. Sen nimi on Lilli.

Nimimerkki: Vilho

Lemmikki vaatii paljon hoitoa

Minä en halua lemmikkiä, koska lemmikkejä täytyy ulkoiluttaa ja ostaa ruokaa ja käyttää eläinlääkärillä ja se on kallista.

Koiria täytyy ulkoiluttaa kolme kertaa päivässä ja kanin häkki täytyy siivota joka päivä.

Koiraa ei saa jättää pitkäksi aikaa yksin, sille täytyy olla hoitaja.

Nimimerkki: Aki

Kaksi leikkisää kissaa

Minulla on kaksi kissaa. Niitten nimet ovat Pörri ja Pekka.

Kaksi kissaa

Molemmat syövät kalaa ja kissanruokaa. Ne ovat molemmat leikkisiä. Kissat ovat sylikissoja.

Kun me lähdetään lomille, minun isoveli hoitaa kissoja.

Kun kissat haluavat pihalle, ne raapivat oven karmia ja naukuvat.

Kirjoittaja: Sakari

Haluaisin lemmikkikoiran

Haluaisin lemmikiksi koiran. Käyttäisin sitä lenkillä. Leikkisin sen kanssa. Antaisin sille ruokaa, koiran napusia ja puruluita. Ostaisin sille koiran leluja.

Koira aina välillä nukkuisi häkissä. Harjaisin koiran karvoja. Antaisin koiralle nimeksi Nelli. Ostaisin punaisen talutushihnan.

Opettaisin koiralle tärkeitä asioita: istu, maahan, odota, ole hyvä, anna tassu.

Ostaisin koiralle kura-asun.

Opettaisin koiran hyppäämään esteitä, palkinnoksi antaisin keksejä.

Kirjoittaja: Heidi

Kissani syö kinkkua

Kissa

Minun kissani on kiltti. Se on myös nirso, sillä se ei syö kalaa. Sille pitää antaa joka aamu kinkkua!

Pentuna kissani leikki mielellään pallolla. Se makasi myös lautasella!

Kissani hankittiin löytöeläintalosta, joka etsi koteja kissanpennuille. Vaihtoehtoja oli kaksi, tyttö ja poika. Kissallani oli siis veli!

Kissani asuu kerrostalossa, mutta me otamme sen aina mukaamme maalle. Kissani tykkää olla ulkona mökillä.

Kissassani on parasta varmaankin se, että se on niin kiltti!

Kirjoittaja: Annika

Kuvat: Pixmac