Petrin blogi

Vammaisuus

8.10.2018

Meitä kehitysvammaisia on paljon. Meitä on kaikenlaisia vammaisia. On esimerkiksi epileptikkoja, näkövammaisia, invalideja ja kuulovammaisia. Minä olen ihmetellyt, että miksi terveet ihmiset eivät voi kunnioittaa meitä sairaita ihmisiä. Miksi meitä vammaisia pitää kiusta juuri pilkkaamisella, laittamalla lunta niskaan ja rillipääksi haukkumisella, keskisormea näyttämällä? Minun mielestä tämä on tosi vääri. Kiusaajien paikka olisi putka tai linna. Ketään ei saa missään lyödä tai potkia. Kaikki ihmiset on otettava huomioon. Olen siitä mieltä.

Minusta tuntuu, että henkilökohtaisia avustajia on meillä vammaisilla liian vähän. Niitä ei ole täällä Aurasssa eikä niitä välttämättä löydy muualtakaan.

Minä olisi tosii iloinen siitä, että meille vammaisille järjestettäisiin enemmän tapahtumia.

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.