Runot

Tällä sivulla on Vernerin lukijoiden kirjoittamia runoja.

Runot on jaettu eri aiheisiin. Aiheet on listattu sivun oikeassa laidassa. Valitse listasta aihe ja pääset selaamaan runoja.

Alla näet kolme uusinta Verneriin lähetettyä runoa.

Juhannus

Juhannus lähestyy, tuolla lentää pyy.
Ai se olikin Pikkumyy.
No toivotan hyvää juhannusaikaa kaikille teille
tämän jutun lukioille.
Siitäpä ne marjat kypsyy,
on mustikoita, mustikkasuita
ja metsäpolkuja
aikaa kesätaikaa.

Nimimerkki: Mr okkali

Eikun ongelle

Eikun vaan ongelle, voi tulla suurikin kala.
Valokuvakin on kolmikiloisesta.
Voi että kirjoittaja moinen.
Kesäjatkoa vaan teille kaikille.

Nimimerkki: ystävä

Kesäjuttua

Oi sä kesä, tulit jälleen meille, teille, heille.
On hellettä sataa, jyrinääkin,
muuten kesään kuuluu ne kaikki.
Ois vaan lämmintä +15, se ois paras kesäkeli.
Yöllä sais sataa, että ruohikko kasvaisi
eli kaikki ruohot samanmittaisia – tuumii.

Nimimerkki: Oskarinkokoinen