emätin isompi kuin penis?

Onko naisen emätin on paljon isompi kuin miehen penis? Minä olen mies.

Vastaus:

Emättimen ja peniksen kokoa on vaikea verrata. Ne ovat hyvin erilaisia.

Itse emättimestä näkyy vain aukko ulospäin virtsa-aukon takana. Emätin eli vagina yhdistää naisen ulkopuolella näkyvän pimpsan kohdunsuun kautta kohtuun.

Emätin on noin 10 cm pitkä, mutta hyvin joustava. Vauvathan syntyvät emättimen kautta.

Miehen peniksestäkin näkyy vain osa, varsi ja terska. Peniksen alla ovat kivekset. Peniksessä on paisuvaiskudosta. Lepotilassa penis roikkuu alaspäin. Kiihottuessa paisuvaiskudokseen virtaa verta ja penis jäykistyy ja sen koko kasvaa. Tätä kutsutaan erektioksi. Penis on ihmisen elimistä eniten kokoaan ja muotoaan muuttava.