Menettämisen pelko

Mitä minä teen? Minulla on henkilökohtainen avustaja, johon olen suunnattomasti ihastunut. Pelkään, että jos kerron tunteistani, menetän hänet iäksi? Hän on ihanista ihanin, komein ja mukavin poika jonka tiedän.

Vastaus:

On hyvin luonnollista, että olet ihastunut avustajaasi. Näet häntä usein ja teette yhdessä kivoja asioita. Saat tuntea ihastuksen tunteita häntä kohtaan. Ja ihastuminen tuntuu aina hyvältä! Ikävä kyllä, teillä on keskenään hoitosuhde. Sinä olet asiakas ja hän on työntekijä. Hoitosuhteessa olevat ihmiset eivät voi olla keskenään läheisessä ihmissuhteessa, esimerkiksi seurustella.

Voit rauhassa haaveilla avustajasta ja ihailla häntä, mutta muuta et voi tehdä. Tämä tieto tuntuu sinusta varmasti pahalta ja olet pettynyt. Pettymyksen tunne usein kuuluu myös ihastumiseen. Nyt voit käydä läpi tätä pettymyksen tunnetta ja oppia, miten selviät siitä. Voit jutella asiasta ja purkaa sydäntäsi esimerkiksi hyvälle ja luotettavalle ystävälle. Puhuminen aina helpottaa ja selvittää omia ajatuksia. Toivottavasti tapaat pian uuden ihanan pojan, jonka kanssa voit ajatella ihastumista pidemmällekin!