Miehen potenssi

Hei!

Olen kuullut, että potenssi alkaa laskea siinä 35 vuoden jälkeen. Olen melkein 38-vuotias. Ja silti vieläkin aika usein panettaa.

Onko potenssin heikkeneminen hyvä vai huono asia?

Vastaus:

Miehen potenssi tarkoittaa peniksen jäykistymistä niin, että yhdyntä onnistuu.

Peniksen jäykistymistä kutsutaan erektioksi.

Potenssin heikkeneminen tarkoittaa yleensä sitä, että erektion kesto lyhenee ja määrät vähenevät.

Kun mies ikääntyy, hän ei jaksa yhdyntöjä samalla tavalla kuin nuorempana. Häntä voi silti panettaa yhtä usein kuin nuorena.

Potenssin heikkeneminen ei ole hyvä eikä huono asia. Se kuuluu ikääntymiseen.

Potenssi heikkenee iän myötä, mutta seksi on paljon muutakin kuin yhdyntä. Seksi voi olla esimerkiksi koskettelua, hyväilyä ja suutelua.

Seksistä voi nauttia iän myötä jopa enemmän kuin nuorena. Iän myötä oma seksuaalisuus ja kumppanin seksuaalisuus voivat tulla tutummiksi. Iän myötä voi oppia enemmän siitä, mistä itse nauttii ja mistä kumppani nauttii.

Lähes kaikilla miehillä on välillä ongelmia peniksen jäykistymisen kanssa. Jos nämä ongelmat jatkuvat pitkään, kannattaa käydä lääkärissä.