Olenko toivoton tapaus?

Olen reilut 30-vuotta vanha mies ja äärimmäisen ujo. Siksi en ole uskaltanut lähestyä ketään niin, että olisin harrastanut kenenkään kanssa seksiä.

Olenko minä toivoton tapaus? Haluaako kukaan harrastaa seksiä näin vanhan kanssa, jolla on poikuus tallella?

Ongelma on, että haluaisin päästä ylipainostani eroon, ennen kuin edes yritän hankkia itselleni seuraa, koska kukaan ei halua seksiä lihavan kanssa.

Sitä paitsi olen kiinnostunut vain miehistä ja mielestäni seksi kuuluu vain parisuhteeseen. Yhden yön juttuja en halua ja kaikki muut homomiehet haluavat vain yhden yön juttuja.

Kertokaa minulle totuus, että kannattaako minun elää koko loppuelämä ilman parisuhdetta tai seksiä?

Vastaus:

Lihavuus ei ole este seksille. Ylipainoiset ihmiset harrastavat seksiä ihan kuten kaikki muutkin.

Jos lihavuutesi häiritsee sinua, etsi itsellesi sopiva tapa pudottaa painoa. Siihen saat tukea esimerkiksi terveyskeskuksesta.

Jos mielestäsi seksi kuuluu vain parisuhteeseen, luo parisuhde ennen seksiä. Homomiehet muodostavat myös parisuhteita.

Sinulla on paljon asioita, joita pohdit. Tällä palstalla on vaikea niihin kaikkiin vastata. Suosittelen, että menet juttelemaan näistä sinulle tärkeistä asioista kasvotusten esimerkiksi seksuaalineuvojan kanssa.

Voit soittaa Setan valtakunnalliseen neuvontapalveluun. Palvelu on avoin kenelle tahansa, joka pohtii seksuaalista suuntautumista tai sukupuolen moninaisuutta. Sieltä saat varmasti tukea!

Setan neuvontapuhelimen numero on 044 300 2355. Voit soittaa maanantaisin kello 19-21 ja torstaisin kello 19-20.