Ongelma naisesta

Epäilen että eräs tuntemani kehitysvammainen nainen harrastaa seksiä. Miten saan hänet tunnustamaan minulle, tekeekö hän niin? Hän ei halua puhua asiasta, mutta minun täytyy tietää totuus, että voin kertoa hänen äidilleen, jos hän harrastaa seksiä. Kyseinen nainen ei nimittäin saisi harrastaa seksiä, koska hän on kehitysvammainen. Minulle on sanottu, että hän ei saa harrastaa seksiä.

Vastaus:

On olemassa seksuaalioikeudet, joiden mukaan jokaisella ihmisellä on oikeus harrastaa seksiä, jos hän haluaa. Tuntemasi nainen saa siis harrastaa seksiä, jos hän haluaa.

Seksin harrastaminen on henkilökohtainen asia, josta ei tarvitse kertoa kaverille tai äidille. Tuntemasi nainen saa siis itse päättää kenelle puhuu asiasta vai puhuuko ollenkaan. On hienoa, jos et enää kysele tuntemaltasi naiselta seksistä. Silloin kunnioitat hänen yksityisyyttään.

Sinulle on kerrottu väärää tietoa, jos sinulle on kerrottu, että kehitysvammainen ei saa harrastaa seksiä. Kehitysvammainen saa harrastaa seksiä. Kukaan ei saa kieltää seksin harrastamista toiselta ihmiseltä.