Peniksen esinahka

Pitääkö peniksen esinahka olla edessä vaiko takana yhdynnässä? Mun kihlattu on sanonut, että sen pitäisi olla takana mutta en tiedä että kummin se on.

Vastaus:

Sinun ei tarvitse olla huolissasi esinahasta yhdynnän aikana. Kun penis työntyy emättimeen, esinahka yleensä menee taakse. Yhdynnän aikana sitä ei välttämättä huomaa. Joskus voi olla, että esinahka on niin tiukka, ettei se liiku, silloin on hyvä käydä näyttämässä penistä lääkärille.

On tärkeää, että esinahka liikkuu hyvin taakse, jotta peniksen saa pestyä myös esinahan alta. Se on paikka, johon helposti kerääntyy pöpöjä. Pese penis päivittäin lämpimällä vedellä. Pelkkä vesi riittää, älä käytä pesuaineita. Muistathan käyttää aina kondomia, kun olet yhdynnässä.