Raskaaksi vaikka on tehty sterilisaatio

Mulle on tehty nuorena sterilisaatio, mutta se on pettänyt. Olen ollut raskaana, mutta sain keskenmenon. Mistä johtuu, että olen tullut raskaaksi sterilisaatiosta huolimatta?

Vastaus:

Sterilisaatio voi pettää. Vaikka naiselle on tehty sterilisaatio, voi hän silti tulla raskaaksi. Niin kuin sinä olet tullut raskaaksi, vaikka sinut on sterlisioitu. Usein luullaan, että sterilisaatio on varma ehkäisymenetelmä. Se on väärä luulo. Esimerkiksi hormonikierukka on varmempi ehkäisymenetelmä kuin sterilisaatio.