Seksi pelottaa

Hei, olen 16-vuotias tyttönen. Minua pelottaa seksi. Haaveissa on perheenlisäystä isompana, mutta pelkään, että seksi sattuu. Mitä teen?

Vastaus:

On normaalia, että seksi alkaa kiinnostaa nuorena. Samalla kun kiinnostus seksiin lisääntyy, voi tulla myös pelkoa. Tämä pelko tarkoittaa yleensä sitä, että et ole vielä valmis harrastamaan seksiä.

Anna ajan kulua. Etsi oikeaa tietoa seksistä ja juttele asiasta jonkun luotettavan henkilön kanssa. Kun olet saanut tarpeeksi tietoa ja sinulle tulee ikää lisää, niin pelko seksiin vähenee. Silloin on aika miettiä, oletko valmis harrastamaan seksiä. Myös perheen perustamiseen liittyvät asiat ovat vasta sitten ajankohtaisia.