Seksiä imetyksen tai raskauden aikana

Olen lukenut vanhasta kirjasta, että kun nainen imettää vauvaa, niin ei saa harrastaa seksiä. Samassa kirjassa luki, että raskauden aikana ei saa harrastaa seksiä, koska eläimetkään eivät tee niin. Siinä kirjassa luki, että jos imetyksen aikana harrastaa seksiä, niin äidinmaidosta häviävät ravintoaineet ja lapsi kärsii siitä.

Seksillä imetyksen aikana tarkoitan koko sitä aikaa, kun naisella on vauva imetettävänä. Ei pelkästään sitä hetkeä, kun vauva on imemässä rintaa.

Pitävätkö nämä asiat paikkansa? Jos ne eivät pidä paikkaansa, niin miksi sellaisia väitettiin ennen vanhaan?

Muutenkin joskus menneisyydessä ajateltiin kummallisesti. Vanhojen lääkärikirjojen mukaan tsetyydytyskin aiheutti kuolemaan johtavia sairauksia.

Vastaus:

Nämä asiat, mitä olet lukenut vanhoista kirjoita, eivät pidä paikkaansa. Vanhoissa kirjoissa on vanhaa tietoa. Aikaisemmin ihmisillä ei ollut niin paljon tutkittua tietoa kuin nykypäivänä. Silloin ihmisten näkemyksiä ohjasivat uskomukset ja uskonto.

Kun uutta tutkittua tietoa on saatu, niin asioista tiedetään enemmän. Eli jos haluat luotettavaa ja oikeaa tietoa, etsi sitä uusista kirjoista. Vanhoissa kirjoissa tieto on jo vanhentunutta.