Seksuaalinen häirintä

Olen sitä mieltä, että seksuaalisesta häirinnästä puhutaan jo liikaa. Se menee jo yli hilseen. Mitä jos vaikka esimerkiksi katsoo naista liian kauan silmiin niin onko se häirintää? Yleensä kun ihmisen kanssa puhuu niin silloin katsotaan toista silmiin eikä omia jalkoja. Entä jos kättelee, niin onko sekin häirintää?

Mun mielestäni tämä jo menee lapselliseksi touhuksi. Tuli mieleen vielä sellainen että, kuinka Linnan juhlissa kukaan uskalsi kätellä Jenniä ilman Saulin lupaa, ettei vaan saa syytöstä.

Vastaus:

Seksuaalisesta häirinnästä puhutaan nyt paljon. Se aiheuttaa myös paljon hämmennystä. Mitä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä? Katsominen toista silmiin ei ole häirintää. Sen sijaan pitkään tuijottaminen voi sellaista jo olla. Kätteleminen ei myöskään ole häirintää. Mutta jos pitää kädestä kauan kiinni, eikä päästä irti, se voi jo olla häirintää.

Tämä on tärkeä aihe. Laitan tekstin Minun mielestäni -palstalle. Keskustelua voidaan jatkaa siellä. Mikä on sinusta seksuaalista häirintää?

Jatketaan keskustelua seksuaalisesta häirinnästä täällä (www.verneri.net/selko).