Seksuaalinen hyväksikäyttö

Raiskaus on Suomessa aina erittäin vakava rikos, josta saa tuntuvan rangaistuksen. Ja pahoja ihmisiä on sekä miehissä että naisissa. En pidä sellaisesta ajatusmallista, että heitä olisi vain jommassakummassa sukuopuolessa.

Vastaus:

Olen samaa mieltä. Sekä miehet että naiset tekevät pahoja asioita. Raiskaus on vakava rikos, joka vaatii voimaa. Miehet ovat yleensä naisia voimakkaampia. Siksi raiskaajissa on enemmän miehiä kuin naisia. Mutta myös naiset käyttävät miehiä seksuaalisesti hyväkseen. Seksuaalista hyväksikäyttöä on monenlaista.

Seksuaalinen hyväksikäyttö

Miksi nykyään puhutaan vain naisiin kohdistuvasta seksuaalisesta arvostelusta, johon syyllistyvät miehet? Siihen voi kuitenkin syyllistyä myös nainen ja uhrina voi olla mies tai vaikka lapsi?

Vastaus:

Naisiin kohdistuvasta seksuaalisesta hyväksikäytöstä puhutaan eniten, koska naiset kohtaavat sitä eniten. Mutta olet oikeassa, uhrina voi olla myös mies ja lapsi.