Siemensyöksy

Voiko spermat laittaa miehen peppuun ja miten spermat tulevat miehen pepusta? Voisinko minä saada spermat peppuuni letkun kautta ja suun kautta ja sattuuko se. Haluaisin, että mun peppuun laitetaan paljon spermaa.

Vastaus:

Olet usein kysellyt sperman laittamisesta peppuun. Mielestäni tarvitset asiasta nyt enemmän tietoa, mitä tällä palstalla voin sinulle kirjoittamalla antaa.

Suosittelen, että juttelet asiasta jonkun kanssa. Seksuaalineuvoja tai -terapeutti osaa vastata sinulle näihin moniin kysymyksiin. Pyydä luotettavaa henkilöä etsimään sinulle seksuaalineuvoja tai -terapeutti, jonka kanssa pääset juttelemaan asiasta.

Siemensyöksy

Mitä siemensyöksy tarkoittaa ja mikä se on?

Vastaus:

Kun mies kiihottuu seksuaalisesti, penis jäykistyy eli menee erektioon. Tämä johtuu siitä, että penikseen virtaa verta. Kiihottuminen voi purkautua siemensyöksynä. Siemensyöksy on miehen peniksestä tulevaa vaaleaa nestettä. Sitä sanotaan siemennesteeksi eli spermaksi.

Siemensyöksyt alkavat murrosiässä, jolloin tapahtuu muutos pojasta mieheksi. Kun ensimmäiset siemensyöksyt alkavat, miehestä tulee sukukypsä. Se tarkoittaa sitä, että mies voi hedelmöittää naisen, jolloin nainen tulee raskaaksi.

Siemensyöksy voi tapahtua tietämättä yöllä nukkuessa. Yölliset siemensyöksyt ovat normaaleja ja ne tulevat usein nuoruusiässä. Siemensyöksyn voi saada aikaan myös esimerkiksi itsetyydytyksen avulla tai seksikumppanin kanssa.