Vanhempani eivät hyväksy seurustelukumppaniani

Minä olen lievästi kehitysvammainen nainen ja seurustelen mustalaisen kanssa. Hän on todella mukava ja ottaa mut huomioon, pitää minua kuin kukaa kämmenellä. Mutta yksi ongelma on minun isä ja äiti. He eivät hyväksy meidän seurutelua. En tiedä mitä ne pelkää. Isän mielipide on todella rasistinen. Hänen mielestään kaikki mustalaiset on hyväksikäyttäjiä ja varkaita. Miten saan niiden mielipiteen muuttumaan, että ne hyväksyy mun miehen? Mä en sitä jätä, vaikka kaikki olis vastaan meidän suhdetta

Vastaus:

Tilanteesi on varmasti vaikea. Monet romanit kohtaavat monenlaisia ennakkoluuloja. Esimerkiksi mustalainen on nimitys, joka on monen mielestä loukkaava. Oletko kysynyt miesystävältäsi, tykkääkö hän, että sanot häntä mustalaiseksi?

Ovatko vanhempasi tavanneet miesystäväsi? Oletko kertonut heille, kuinka hyvä hän on sinulle? Vanhempien mielipide usein muuttuu, kun he huomaavat, että omat ennakkoluulot eivät pidä paikkaansa.