Villiklubi – aikuisten kohtaamispaikka

Menoa ja meininkiä Villiklubilla. Kuva: Mikko Apell

Villiklubi on yli 18-vuotiaiden nuorten ja aikuisten klubi. Villiklubi eli Villis järjestetään kerran kuukaudessa Sture 21 -nimisessä ravintolassa Helsingissä.

Villiklubi toiminta on laajentumassa Jotta kukaan ei jäisi yksin -hankkeen toimesta myös muualle Suomeen. Tällä hetkellä Tampereella järjestetään Villiklubi kerran kuukaudessa. Seinäjoella on myös avattu Villiklubi. Vuoden 2018 aikana on suunnitelmissa järjestää Villiklubeja

  • Lappeenrannassa
  • Oulussa
  • Rovaniemellä
  • Lahdessa
  • Turussa.

Tämä juttu kertoo Helsingin Villiklubista.

Mukavaa menoa ystävien kanssa

Villiklubille tullaan viihtymään ja pitämään hauskaa ystävien kanssa. Moni on myös saanut Villiklubilla uusia ystäviä. Hyvä musiikki innostaa tanssimaan. Tanssilattialla onkin usein tungosta. Välillä klubilla järjestetään talent-iltoja, jolloin asiakkaat voivat esittää omaa ohjelmaa tai laulaa karaokea.

Villiklubille on ilmainen pääsy. Rahaa tarvitaan, jos haluaa ostaa syötävää ja juotavaa. Ravintolalla on A-oikeudet.

Erilaisia esiintyjiä

Olivia and Mental Dreams esiintyy Villiklubilla. Kuva: Mikko Apell.

Villiklubilla Helsingissä esiintyy monenlaisia artisteja. Esiintymässä ovat käyneet muun muassa:

  • The Cheemoes
  • E Street Punks
  • Tappajatomaatit
  • Von Donners
  • Mental Dreams
  • Salmisen veljekset
  • Sky Dee & Demons
  • Olli Helenius
  • Lauri Ankerman Duo
  • JJ & Rasvanäpit
  • Meiss

Von Donners esiintyy usein Villiklubilla.

Kaupungin paras menomesta

Moni artisti nauttii esiintymisestä Villiklubilla niin paljon, että haluaa esiintyä siellä uudestaan. Von Donners on yksi bändi, joka on vieraillut klubilla usein.

Miksi käytte usein esiintymässä Villiklubilla?

“Yleisö on ihanaa ja esiintymisestä tulee aina hyvä mieli. Odotamme aina keikkoja etukäteen ja muistelemme niitä jälkeenpäin. Monista Villiksen kävijöistä on tullut tuttuja, joita moikkaamme kaupungilla ja joiden kanssa vaihdamme kuulumisia. Tunnelma on ainutkertainen”, kertoo yhtyeen solisti Jarmo Perälä eli Kapu.

Parasta on Jussin olut

Janne Eklund ja Kirsi Örö Villiklubilla.

Janne Eklund käy Villiklubilla usein. Hänestä klubi on tosi kiva paikka ja parasta on Jussin olut. Klubilla on aina loistava tunnelma ja hauskaa riittää.

Kirsi-Maria Örö on ollut mukana Villiklubin toiminnassa alusta lähtien. Ensimmäinen klubi järjestettiin ystävänpäivänä vuonna 2012. Myös Örön mielestä Villiklubi on ehdottomasti paras menomesta Helsingissä. Tupa on täynnä joka kerta. Bändit jonottava esiintymään, seuraava vapaa aika on vasta vuoden päästä.

“Villis on paikka, jossa jokainen voi olla juuri sellainen kuin on. Kaikkia kunnioitetaan ja kohdellaan kauniisti. Klubilla voi tanssia, laulaa ja nauttia olostaan. Villis on ehdottomasti erityisihmisten oma paikka, jonne myös tavikset ovat tervetulleita”, Örö kuvailee Villiklubia.

Kurkaa Facebookiin

Helsingin Villiklubi kertoo tulevista artisteista ja muista ajankohtaisista asioista Facebook-sivullaan. Pääset Facebook-sivulle tästä linkistä (www.facebook.com).

Villiklubi on osa Kehitysvammatuki 57 ry:n Ystävätupa-toimintaa. Helsingin sosiaali- ja terveysvirasto on mukana toiminnassa.

Katso lyhyt videopätkä Villiklubilta.

Tästä linkistä pääset Tampereen Villiklubin Facebook-sivulle (www.facebook.com).

Teksti: Mira Vihmo
Kuvat: Sture 21:n Villiklubin Facebook-sivu