Chatissa ahdistelua

Mitä pitää tehdä, jos joku outo tyyppi kysyy chatissa rintsikoitteni kokoa? Miten voi sanoa kohteliaasti, ettei halua kertoa? Vai pitääkö vaan katkaista chatti?

Kun tuommoinen kysely tuntuu vähän ahdistavalta. En edes tiedä kuka se oli, koska chat oli nimetön eikä sitä valvottu.

Vastaus:

Hei

Ymmärrän hyvin, että kysymys tuntui ahdistavalta. Se loukkasi sinun yksityisyyttäsi.

Kannattaa lopettaa chattailu heti, jos itsestä tuntuu yhtään pahalta tai ahdistavalta. Netissä ei pidä tehdä mitään sellaista, mikä ei tunnu itsestä hyvältä.

Asiasta kannattaa ilmoittaa myös chatin ylläpitäjälle.

Jos haluat kysyä tai jutella asiasta lisää, voit soittaa Kehitysvammaliiton puhelimeen: 09 348 09 348.

Puhelimeen vastaa Kehitysvammaliiton työntekijä. Voit jutella hänen kanssaan nimettömänä ja luottamuksellisesti.

Puhelin on auki maanantaisin kello 15-17 ja torstaisin kello 10-12. Puhelun hinta on normaali matkapuhelinmaksu.

Lue myös: Näin käytät nettiä turvallisesti