Digikamera ja järjestelmäkamera

Mitä eroa on digikameralla ja järjestelmäkameralla? Kukaan ei tiedä, vaikka kysyn toisilta ihmisiltä. Sitten toiset ihmiset luulevat, että minulla on järjestelmäkamera, vaikka minulla ei ole. Minulla on digikamera. Järjestelmäkamera on kallis, mutta minun digikamera ei ole kallis.

Vastaus:

Digikamera on kamera, joka tallentaa kuvan digitaalisesti. Ennen digikameroita käytettiin filmikameroita. Valokuva tallentui filmille, joka piti kehittää ja tulostaa valokuvaksi paperille.

Järjestelmäkamera voi olla joko digikamera tai filmikamera. Sinulla on ilmeisesti digikamera, joka ei ole järjestelmäkamera vaan pokkarikamera. Pokkarikamera on sellainen, jolla kuvaaminen on helppoa. Pokkarikamera on myös pienempi ja halvempi kuin järjestelmäkamera. Pokkarikamerakin voi olla digikamera tai filmikamera. Nykyisin lähes kaikki käyttävät digikameraa. Myös puhelimessa oleva kamera on digikamera.