En saa päättää itse asioistani

Miksi minä en saa päättää asioista? Aina joku muu määrää minun elämää ja puuttuu minun asioihin koko ajan. Mitä mieltä olet asiasta?

Vastaus:

Olen sitä mieltä, että sinulla on oikeus päättää omista asioistasi. Eikä se ole vain minun mielipide. Jokaisella ihmisellä on oikeus päättää omista asioistaan. Joskus sinä joudut tekemään asioita, joita et haluaisi tehdä. Kaikki ihmiset joutuvat. Mutta ei ole oikein, että joku muu päättää sinun asioistasi koko ajan.

Sinun pitää jutella tästä asiasta omien ohjaajiesi kanssa. Kerro miltä sinusta tuntuu ja mitä toivot. Tilanteesi ei muutu, jos et ota asiaa esille. Tsemppiä!