Olet tässä:
 

Nolottaa olla joskus vihainen

Hei!

Minä olen joskus vihainen ja suutun asuntolassa hoitajille. Minua hävettää se asia.

Entä jos hoitajat pakottavat minut muuttamaan asuntolasta pois, kun minä joskus olen kiukkuinen ja suutun hoitajille? Miksi minä en ole hyvä ihminen, joka olisi aina kiltti toisille? Ei kukaan muu ole koskaan ilkeä.

Vastaus

Hei!

Jokainen on joskus vihainen ja suuttuu. Kukaan ei ole aina kiltti ja ystävällinen.

Sinun kannattaa jutella asiasta hoitajien kanssa. Voit kertoa heille huolesi. Voit myös pyytää hoitajilta anteeksi.

Jutelkaa siitä, mikä sinua on suututtanut ja mikä sinua auttaa, kun olet vihainen.

Kun minua suututtaa, menen omaan rauhaan tai käyn kävelyllä. Kun pahin suuttumus on mennyt ohi, juttelen asiasta.

Tsemppiä!

Lue myös: Tunnista tunteet