Kesä 

Kesällä tapahtuu paljon. On lomailua, juhlia, festareita, teattereita, lavatansseja, tapahtumia, rentoutumista, auringonottamista.

Kun olen kesälomalla, en tapaa matkustaa junalla, jos ei ole aivan pakko. Pakolla tarkoitan häitä, syntymäpäiviä ja hautajaisia. En halua matkustaa kesällä junalla, koska matkustan muuten niin paljon. Minulla on järjestötyöhön liittyviä työmatkoja keskimäärin 35 reissua vuodessa sekä keskimäärin 55 matkapäivää vuodessa. Minusta tuntuu, että kun saan muutenkin matkustaa junalla, haluan kesällä mieluummin rentoutua ja olla kotona.

Kesällä käyn katsomassa Ilmajoen Musiikkiijuhlilla oopperaa. Olen siellä välillä myös töissä. Vuokraan huopia, myyn makkaraa tai olen myyjien apuna.

Kesällä 2013 olin kesäteatterissa kahdessa eri näytelmässä näyttelijänä. Näytöksiä oli yhteensä 19. Olen ollut kaksi kertaa Seinäjoen Provinssissa, vuosina 2005 ja 2006.

Hyvää kesää kaikille!

 

Kesä

Oi kesä sä tulit, niin kuin aina.
Hyvä on juttu, voi sataa tuulla.
Vipinää kesällä riittää,
kun mies pelloillaan niittää.

Nimimerkki:
Mr Molskis

Kesä

Oih sä kesä sulhaseni
minä vaimokses tuun.

Nimimerkki: Stella ja mun pikkusisko

Kesä

Kesä raikaa
hääkellot meille kaikaa.

Nimimerkki: Eerin

Kesä

Kohta on kesä
ja saa taas grillaa makkaraa
siitä kesä alkaa.

Nimimerkki: Stella

Kesä

Aurinko paistaa ja linnut ne laulaa.
Nyt on kesä.
Kesällä syön jätskiä.
Kuuntelen linnun laulua.

Kesällä minä näen auringon.
Ja minä pääsen mökille.
Kesällä minulla aina hauskaa on.

Nimimerkki: Maija

Kesä

Onko Kertulla jo kesäsuunnitelmia? Mä meen perheen kanssa mökille.

Vastaus:

On minulla kesäsuunnitelmia. Minäkin aion mennä kesällä mökille. Odotan mökille pääsyä jo kovasti. Lisäksi aion käydä Kööpenhaminassa.

Kesä

Kesää kohti  nyt mennään.  Vai mitä tuumii Kerttu?!

Vastaus:
Kyllä nyt kesä on jo lähellä. Tälläkin viikolla on ollut mukavan lämmin ilma ja kesäisiä sadekuuroja. On kauniin näköistä, kun maassa on taas vihreää ruohoa. Ainakin minä odotan jo kesää innolla. Entä te?

Kommentit

Kirjoittanut Emmi
5.9.2023 klo 09:25
Kesäruno 1 minun suosikki

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.