Olet tässä:
 

Koronavirus ja ohjaajan valehtelu

Minä kuulin ihan selvästi, kun asuntolassa yksi ohjaaja sanoi, että sinne on koronavirus tullut. Ohjaaja sanoi, että ei ole sellaista sanonut, vaikka moni asukas on jutun kuullut.

Miksi hän mahtaa valehdella? Entä miksi ei estetä sitä virusta tulemasta?

Vastaus

En valitettavasti osaa sanoa, onko ohjaaja valehdellut ja jos on, niin miksi.

Koronaviruksen leviäminen yritetään estää joka puolella mahdollisimman hyvin.

Jokainen voi ehkäistä leviämistä seuraavilla tavoilla:

  • Yski ja aivasta nenäliinaan.
  • Pese kädet usein ja hyvin.
  • Pidä muihin ihmisiin 2 metrin väli.
  • Vältä suuria ihmisjoukkoja.
  • Jos sinulla on flunssan oireita, käy koronatestissa ja pysy muuten kotona.

Jos joku sairastuu koronavirukseen asuntolassa, ohjaajat tietävät miten silloin toimitaan.

Voit jutella ja kysyä koronaviruksesta Kehitysvammaliiton tukipuhelimessa: 09 348 09 348.

Puheluihin vastaa Kehitysvammaliiton työntekijä maanantaista torstaihin kello 15-17.

Voit soittaa mistäpäin Suomea tahansa.

Puhelun hinta on normaali matkapuhelinmaksu.

Lue lisää koronaviruksesta