Koronavirus: Lääkärit

Hei

Miksi minun asuntolani ohjaaja väittää, että Suomessa on huonot lääkärit? Vaikka minä tiedän, että Suomessa on hyvät lääkärit.

Miksi minun asuntolani ohjaajat ovat aina eri mieltä. Ja he sanovat minulle, että lääkärit eivät hoida potilaita, vaikka minä tiedän että lääkärit hoitavat potilaita? Esimerkiksi korona-aikaan.

Vastaus:

Ihmiset voivat olla eri mieltä asioista. Se on ihan ok.

On tärkeää kuunnella ja kunnioittaa toisen mielipiteitä.

Ohjaajien on tärkeää kuunnella ja kunnioittaa sinun mielipiteitäsi. Sinun on tärkeä kuunnella ja kunnioittaa ohjaajien mielipiteitä.

Omat mielipiteet on myös hyvä perustella. Eli kannattaa kertoa, miksi on sitä mieltä kuin on.

Toiselta voi myös kysyä perusteluja. Voit esimerkiksi kysyä ohjaajalta, miksi hän on sitä mieltä että Suomessa on huonot lääkärit.

Tutkimusten mukaan Suomen terveydenhoito ja lääkärit ovat todella hyviä. Lääkärit hoitavat potilaita korona-aikana ja muutenkin.

Ovatko kaikki ohjaajat aina eri mieltä kanssasi? Vai onko joku joskus samaakin mieltä?